بزرگترین کلاهبرداری رمزنگاری در کره جنوبی

به گزارش رمزارز آنلاین، هفت مغز متفکر سابق صرافی رمزنگاری کلاهبرداری که اکنون از بین رفته، V Global، اخیراً به دلیل سهم خود در سوء استفاده از نزدیک به 1.9 میلیارد دلار از وجوه سرمایه گذاران به زندان محکوم شدند. لی بیونگ گول که در زمان ناپدید شدن وجوه، مدیر عامل شرکت بود، به 22 سال زندان محکوم شد در حالی که همدستانش بین 4 تا 14 سال به زندان محکوم شدند.

بر اساس گزارش فورکاست، زندانی شدن لی بیونگ گول و همکارانش یک ماه پس از درخواست دادستان  برای حبس ابد صورت می گیرد. در آن زمان، دادستان ها استدلال کردند که صدور حبس ابد مجرمان نشان دهنده شدت جرایم است.

با این حال، این گزارش نشان می‌دهد که احکام زندانی که برای مدیرعامل و همدستانش صادر می‌شود، در واقع به شدیدترین مجازات‌هایی نزدیک‌تر است که معمولاً برای مجرمان جرایم دارایی اعمال می‌شود. حکم یکی از بزرگترین کلاهبرداری های کریپتو در کره جنوبی به طور بالقوه معیاری برای مجازات قانونی برای افرادی که مرتکب جرایم مرتبط با کریپتو می شوند تعیین می کند.

در همین حال، یک وکیل مدافع برخی از قربانیان کلاهبرداری رمزارز در این گزارش نقل می‌کند که اکثر قربانیان را شهروندان میانسال یا مسن تشکیل می‌دهند. هان سانگ جون وکیل شرکت حقوقی دایگون گفت:

اکثر قربانیان شهروندان میانسال یا سالخورده بودند که رویای یک زندگی پایدار پس از بازنشستگی را در سر می پروراندند.

این وکیل همچنین فاش کرد که یکی از قربانیان 52419 سرمایه‌گذار که سرمایه‌شان را از دست داده‌اند، قبلاً خودکشی کرده است. در حالی که برخی از سرمایه گذاران بخشی از سرمایه خود را دریافت کردند، گزارش می گوید اکثر قربانیان همه چیز خود را از دست دادند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.