اقدامات مشکوک ملانیا ترامپ در بازار رمزارزها

دونالد ترامپ یکی از منتقدان سرسخت رمزارزها محسوب می‌شود. حال خبرهای مربوط به معاملات همسرش در کریپتو جنجال‌هایی را به پا کرده است.

ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، یکی از NFT‌های خود را به قیمت ۱۷۰ هزار دلار فروخته است. طبق داده‌های بلاک چین، توکن به جای آن که به یک خریدار جدید واگذار شود، به سازندگان دارایی فروخته شده است!

به گزارش وبسایت بیتکوینیست، NFT مد نظر بخشی از کالکشن Head of State Collection 2022  است. این توکن NFT شامل سه لباس مجازی منحصر به فرد است. حال مشخص شده که کیف‌پول برند حراج این NFT توسط سازندگان مجموعه Melania Trump NFT تامین مالی شده است.

 

بررسی معامله ملانیا ترامپ؛ معامله‌ای پر از شک و تردید

برای توسعه این کالکشن از بلاک چین سولانا استفاده شده است. به نظر می‌رسد مردم نسبت به این مجموعه دیدگاه مثبتی دارند. خبرگزاری نیویورک تایمز گزارش داده است که توکن NFT متعلق به ملانیا ترامپ با قیمتی حدود 170000 دلار (معادل ۱۸۰۰ توکن سولانا) خریداری شده است.

نمایندگان خانم ترامپ در بیانیه‌ای از فاش کردن هویت مالک جدید توکن NFT خودداری کرده‌اند. با این حال، آن‌ها اظهار داشتند که آزادی اطلاعات بخشی از بلاک چین است و نسبت به‌ آن موضعی تدافعی ندارند.

این معامله اولین فعالیت ملانیا ترامپ در دنیای کریپتو نبوده است. او چندی پیش توکن NFT یک تصویر دیجیتالی آبرنگ از چشمان خودش را در رویداد Bitcoin Genesis Block anniversary معرفی کرد. هیچگاه فعالیت‌های این زن سیاستمدار و تاجر توسط همسرش حمایت نشده است.

پول‌های کثیف در دنیای NFTها

در فضای کریپتو، فعالیت‌های مثل اقدام ملانیا اغلب با عنوان Wash Trading یا پول‌شویی و تجارت شستشوی پول معرفی می‌شود.

هنگامی که یک معامله‌گر از روی عمد یک NFT یا اوراق بهادار را به منظور ایجاد اطلاعات مالی غیرواقعی در بازار خرید و فروش می‌کند، پول‌شویی اتفاق افتاده است.

در برخی موارد، معامله‌گران و کارگزاران برای اجرای پول‌شویی تبانی می‌کنند. در حالت‌های دیگری هم سرمایه‌گذاران همزمان به عنوان خریدار و فروشنده یک NFT در یک تبادل پول‌شویی مشارکت می‌کنند.

مالیات‌دهندگان حق ندارند زیان ناشی از این تبادلات غیرواقعی را از درآمد مشمول مالیات خود کسر کنند. طبق قوانین مالیاتی ایالات متحده آمریکا چنین معاملاتی به طور کل غیرقانونی است. به طور خلاصه می‌توان گفت در پول‌شویی فروشنده و خریدار ماهیت و منابع مشترک یا یکسانی دارند.

مفسدان مالی برای انجام تراکنش‌های این تبادلات از کیف‌پول‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند مردم را فریب دهند و تقاضای غیرواقعی برای محصولشان ایجاد کنند. حجم پول‌های مبادله شده به روش پول‌شویی در سال گذشته حدود 9 میلیون دلار بوده است. مطالعه دیگری نشان داده است که بیش از 80 درصد از معاملات NFT در پلتفرم LooksRare NFT از همین جنس مبادلات بوده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.