یوتیوب هم NFTباز می‌شود!

آقای نیل موهان (Neal Mohan)، سرپرست تولید محتوای سایت یوتیوب اعلام کرد که یوتیوب به دنبال استفاده از تکنولوژی توکن‌های غیرمثلی هست، او اعلام کرده است که این تکنولوژی پتانسیل بسیار بالایی دارد.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، تیم توسعه‌دهنده یوتیوب، علیرغم نارضایتی‌های بعضی از اینفلوئنسر‌های یوتیوبی، به دنبال استفاده از توکن‌های NFT است زیرا یوتیوب پتانسیل بالایی را در فروش ویدیو‌های NFT شده کشف کرده است!

یوتیوب با استفاده از این تکنولوژی، قصد دارد هم درآمدزایی کمپانی خود را بالا ببرد، هم روابط اینفلوئنسر‌های یوتیوبی را با دنبال کنندگان‌شان بیشتر کند.

موهان همچنین لیستی در قابلیت‌هایی که یوتیوب قصد دارد در سال 2022 به پلتفرم خود اضافه کند را ارائه کرده است که در این لیست نام تکنولوژی‌های نوظهوری مانند متاورس (Metaverse)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و تکنولوژی وب 3 (Web 3) به چشم می‌خورد!

نیل موهان همچنین عنوان کرد که استفاده کردن از تکنولوژی بلاک‌چین و وب 3 باعث خواهد شد تا اینفلوئنسر‌های یوتیوبی علاوه بر ارتباط بیشتر با دنبال کننده‌هایشان، به کسب درآمد بیشتری هم بپردازند! آن‌ها می‌توانند به صورت کاملا آزادانه با کاربران در ارتباط باشند و حتی ایده‌های خلاقانه‌ای را از دنبال کنندگان‌شان بگیرند!

به نظر می‌آید که یوتیوب نیز به دنبال استفاده از تکنولوژی متاورس است و می‌خواهید دنیای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند! قطعا در آینده‌ای نزدیک تجربه کاربری یوتیوب بسیار متفاوت از امروز خواهد بود!

البته این اقدام شرکت گوگل (Google) باعث ایجاد موج انتقاد عظیمی شده است و بسیاری با راه‌اندازی و استفاده از این ویژگی‌ها مخالف‌‌اند! همچنین عده‌ای به بهانه آسیب به محیط زیست اقدام به مخالفت با استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با بلاک‌چین کرده‌اند.

در ادامه باید گفت که این تصمیمات یوتیوب هنوز قطعی نیستند و باید دید که واکنش کاربران این شبکه مجازی به تصمیمات اخیر، چه خواهد بود، زیرا اگر اکثریت کاربران مخالف باشند، این امکانات به یوتیوب اضافه نخواهد شد!

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.