کره شمالی برنامه موشکی را با “سرقت ارز دیجیتال” تامین می‌کند

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش جدید سازمان ملل متحد که جمعه ۴ فوریه به کمیته مسئول شورای امنیت تحویل شد، می‌نویسد رژیم مستبد کره شمالی با سرقت ارزهای دیجیتال، توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را تامین مالی می‌کند.

هکرهای کره شمالی که از طرف دولت عمل می‌کنند، بارها متهم به حملات سایبری به بانک‌ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتالی شده‌اند.

به گفته کارشناسان، گروهی از هکرهای فعال در کره شمالی ۸۵ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش به سرقت برده‌اند. گفته می‌شود در تایوان نیز هکرها سعی کرده‌اند۶۰ میلیون دلار بربایند.

در بخشی از گزارش محرمانه سازمان ملل که رویترز قسمت‌هایی از آن را منتشر کرده، تاکید شده است حتی اگر آزمایش‌های هسته‌ای و یا آزمایش‌های موشک‌های بالستیک (ICBM) گزارش نشده باشند، کره شمالی به توسعه ظرفیت تولید مواد هسته‌ای شکاف‌پذیر ادامه می‌دهد.

در گزارش سازمان ملل متحد به این موضوع هم اشاره شده که پیونگ یانگ با استفاده از فعالیت‌های سایبری به دنبال دستیابی به مواد، تکنولوژی و دانش در خارج از کشور است.

طبق گزارش رویترز حملات سایبری هکرهای کیم، منبع درآمد مهمی برای این کشور محسوب می‌شود که در سطح بین‌المللی منزوی است.

شرکت امنیت سایبری چینی Chainalysis گزارش داده است که کره شمالی در سال گذشته حداقل هفت حمله سایبری به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال انجام داده که در آن دارایی‌های دیجیتالی به ارزش تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته است.

در گزارش این شرکت همچنین آمده است هکرهای کره شمالی، در فاصله ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون دلار از حداقل سه صرافی ارز دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا به سرقت برده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.