ماجرای زوجی که در متاورس عروسی گرفتند!

یک زوج اهل فینیکس، مرکز ایالت آریزونا در آمریکا، روز شنبه در اولین ازدواجی که در متاورس انجام شد، با استفاده از هویت دیجیتال خود با هم ازدواج کردند. این مراسم عروسی در متاورس دیسنترالند و با حضور شاهدان، یک مقام قضایی دادگاه عالی و دو هزار مهمان مجازی در تاریخ ۵ فوریه برگزار شد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، عروس و داماد، رایان و کندیس هرلی، گروه حقوقی رز (Rose Law Group) را برای رسمی کردن ازدواج خود استخدام کرده بودند. بنیان‌گذار و رئیس این گروه حقوقی ادعا می‌کند که این اولین عروسی است که در متاورس برگزار می‌شود.

طی این مراسم عروسی که در املاک گروه حقوقی رز در دیسنترالند برگزار شده بود، هویت مجازی و محل ازدواج عروس و داماد به عنوان یک NFT در بلاکچین، ضبط و توکنیزه شد.

این گروه حقوقی یک چارچوب ازدواج متاورسی را با گنجاندن یک «قرارداد پیش از ازدواج مجازی» ایجاد کرده که هویت‌های مجازی و دارایی‌های دیجیتال زوج را در بلاکچین شناسایی می‌کند. مدیر این گروه حقوقی توضیح می‌دهد:

در حال حاضر، هیچ چارچوب قانونی برای ازدواج در متاورس وجود ندارد، بنابراین اینکه آیا این ازدواج از نظر قانونی الزام‌آور خواهد بود یا خیر، بیشتر یک موضوع قراردادی است.

وی افزود:

برخلاف دنیای واقعی، متاورس با محدودیت‌های فیزیکی که عروسی شما را محدود می‌کنند، محدود نمی‌شود. فقط در متاورس است که می‌توان یک عروسی خیال‌انگیز و رویایی را به واقعیت تبدیل کرد.

در این میان، اگرچه این زوج یک عروسی رویایی را برای خود تصور می‌کردند، اما با برخی مسائل فنی نسبتاً قدیمی مواجه شدند. به عنوان مثال، دیسنترالند برای رسیدگی به تعداد مهمانان حاضر با مشکل مواجه شد و هدایای NFT برای شرکت‌‌کنندگان حدود بیست دقیقه پس از رویداد به آنها داده شد. حتی برای برخی از مهمانان، بسته به اینکه در کدام سرور میزبانی شده بودند، فقط آواتار رایان دیده می‌شد و کندیس نتوانسته بود ظاهر دیجیتالی داشته باشد.

علاوه بر این، با وجود تضمین‌های گروه حقوقی رز در مورد قانونی بودن این عروسی، به نظر می‌رسد که بسیاری از کارشناسان حقوقی با این موضوع موافق نیستند. بر اساس قانون ازدواج در آمریکا، در طول یک مراسم عروسی قانونی، افراد باید به عنوان خود واقعی‌شان حضور داشته باشند، نه به عنوان همتایان دیجیتالی خود.

اگرچه این عروسی از بسیاری جهات، اولین ازدواج در نوع خود است، اما مطمئناً اولین بار نیست که زوجی بخواهد ازدواج خود را در بلاکچین جاودانه کند. در آوریل سال ۲۰۲۱، یک زوج کالیفرنیایی که در صرافی رمزارزی کوین بیس کار می‌کنند، یک قرارداد هوشمند اتریوم را برای صدور حلقه‌های خود به عنوان یک توکن NFT نوشتند. در سال ۲۰۱۴ نیز، کنفرانس جهانی بیت کوین میزبان اولین عروسی بلاکچینی بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.