دوج کوین در حال سبقت از شیبا

آخرین بررسی‌های آماری در شبکه‌های اجتماعی پیرامون ارزهای دیجیتال نتایج جالبی را به همراه داشته است. با توجه به رشد شگفت‌انگیز شیبا اینو، تصور می‌شد که دوج کوین در مقایسه با این میم کوین محبوبیت کمتری داشته باشد. حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که DOGE در حال پس گرفتن جایگاهش از SHIB است.

دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش سایت بیت کوین نیوز، تعداد فالوورهای حساب رسمی توییتر Dogecoin اکنون از سه میلیون کاربر فراتر رفته است. این ارز دیجیتال با 4.5 میلیون دنبال کننده پس از بیت کوین، بیشترین فالوور را در این شبکه اجتماعی دارد. پس از این دو، شیبا اینو با 2.7 میلیون دنبال کننده در جایگاه سوم قرار دارد.

حساب توییتر دوج کوین تنها در یک سال شاهد افزایش ۶۸۱ درصدی فالوورهایش بوده است. علاوه بر این، Dogecoin در شبکه اجتماعی Reddit نیز 2.3 میلیون مشترک دارد.

در سال 2021 بیشترین بحث‌های کریپتو در ردیت مربوط به دوج کوین بوده است. نباید تاثیر اقدامات اخیر ایلان ماسک را در افزایش قیمت و محبوبیت دوج کوین نادیده گرفت. پس از انتشار اخبار پذیرش DOGE برای پرداخت هزینه برخی از اقلام شرکت تسلا، حجم بازار و قیمت این رمزارز دوباره صعودی شده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت دوج کوین 79.80 درصد از نقاط اوج نمودار خود فاصله دارد. با این حال قیمت این میم کوین در حال افزایش است و هم‌اکنون یازدهمین رمزارز برتر از نظر حجم بازار محسوب می‌شود.

باید دقت داشت که در جریان افت‌های شدید قیمت در سال ۲۰۲۱، دوج کوین توانست عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشد. همچنین رشد این ارز دیجیتال در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ بسیار چشمگیر بود.

وضعیت متفاوت بنیان‌گذاران Dogecoin در توییتر

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین، بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد. او با نام مستعار Shibetoshi Nakamoto در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند و یکی از محبوب‌ترین بنیان‌گذاران ارز دیجیتال در توییتر محسوب می‌شود.

جکسون پالمر، برنامه‌نویس استرالیایی و هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، تنها 41600 فالوور در توییتر دارد. رویکرد پالمر و مارکوس نسبت به بازارهای ارزهای دیجیتال بسیار متفاوت است. در حالی که مارکوس بارها با ایلان ماسک گفت‌وگو و تعامل داشته است، پالمر به شدت از صنعت ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کند. او کریپتو را یک کارتل قدرتمند تحت سلطه ثروتمندان می‌داند.

آیا DOGE می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد؟

حمایت‌های ایلان ماسک از شیبا اینو سبب شد تا توجهات از دوج کوین دور شود. در زمان افزایش قیمت شیبا خبری از توییت‌های مدیرعامل تسلا در حمایت از دوج کوین نبود.

از 27 اکتبر سال ۲۰۲۱، شیبا اینو وارد یک روند نزولی شد. این میم کوین که اواخر ماه اکتبر نهمین رمزارز برتر کریپتوکارنسی بود، امروز در جایگاه پانزدهم قرار دارد. از سوی دیگر این روزها دوج کوین به عنوان یازدهمین توکن برتر بر اساس ارزش بازار به حساب می‌آید. انتظار می‌رود افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی سبب افزایش قیمت و درنتیجه ارتقا جایگاه DOGE شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.