ثروتمند‌شدن دو دختر جوان با یک ایده ساده رمزارزی

این داستان یک زوج آمریکایی است که با کمک یک کلکسیون توکن غیر مثلی (NFT) مستقر در اتریوم و حمایت تحسین‌برانگیز جامعه NFT توانستند خانه خود را از توقیف نجات دهند.

به گزارش سایت کریپتو گلوب، چندی پیش برنامه “Make It” شبکه تلویزیونی CNBC گزارشی از یک زوج آمریکایی، تورن ملچر (Thorne Melcher) و مندی ماسلوایت (Mandy Musselwhite) را که صاحب یک مزرعه در آتلانتا هستند، منتشر کرد.

How Ethereum and NFTs Saved a Couple

زوج آمریکایی مذکور

ظاهراً بعد از اینکه تورن ملچر شغل خود به عنوان مهندس نرم افزار را در ماه فوریه از دست داد، قبوض و پرداخت‌ها جمع شدند. گرچه هم‌خانه او، مندی ماسلوایت توانست با فروش چند اثر هنری خود از پس برخی از هزینه‌ها برآید ولی متأسفانه این زوج نتوانستند قسط‌های خانه را بپردازند.

ماسلوایت در مصاحبه با CNBC گفت:

می‌دانستم که به سرعت باید یک فکری کنم. ما واقعاً نمی‌خواستیم ملک خود را از دست بدیم. ما عاشق اینجا هستیم. حیوانات ما عاشق اینجا هستند.

خوشبختانه ایده خلق Dastardly Ducks، کلکسیونی متشکل از 10,000 توکن غیر مثلی (NFT) اردک انیمیشنی خلق شده با ترکیب منحصر به فردی از 100 نژاد مختلف به ذهن این زوج رسید تا بتوانند با آن خانه خود را نجات دهند. آن‌ها این کلکسیون NFT را در روز 19 ژانویه عرضه کردند که در کمتر از 6 ساعت کاملاً به فروش رفت و حدود 120,000 دلار سرمایه برای آن‌ها ایجاد کرد.

چیزی که این اتفاق را بسیار جالب کرده، دو نکته مهم است. اول اینکه قبل از راه اندازی این کلکسیون NFT وضعیت اقتصادی این زوج بسیار وخیم بود. طبق گفته این دو، چند حساب بانکی آن‌ها بسته شده بود، یک حساب مشترکشان «کمتر از 1 دلار» موجودی داشت و موجودی حساب دیگری «منفی 4.11 دلار» بود و در اپلیکیشن Cash App ماسلوایت هم فقط 89 سنت باقی مانده بود.

نکته دوم این است که این زوج باید یک وام مسکن 35587 دلاری را پس می‌دادند و باید تا روز 20 ژانویه یک چک را به وکیل خود ارائه می‌کردند، در غیر اینصورت در روز 21 ژانویه باید در دادگاه حاضر می‌شدند.

قبل از عرضه NFT ها، این زوج به حدی ورشکسته بودند که حتی قادر به خرید غذا هم نبودند و سرمایه کافی برای پرداخت کارمزد قرارداد هوشمند این کلکسیون را هم نداشتند. خوشبختانه یکی از دوستان این زوج هزینه کارمزد کلکسیون Dastardly Ducks را پرداخت کرد.

چیزی که باعث استقبال بسیار خوب جامعه NFT از این سری شد، قیمت پایین حدود 15 دلاری هر اثر بود. در حال حاضر Dastardly Ducks این زوج در دو بازار محبوب و مستقر در اتریوم OpenSea و LooksRare قرار گرفته است و قیمت ارزان ترین NFT این اردک‌ها 0.004 اتر یا حدود 12 دلار است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.