راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی هند؛ روپیه دیجیتال به زودی در بازار جهانی

رمزارزآنلاین: دولت هند از راه اندازی آتی ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور خبر داده است. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند طی سخنرانی بودجه خود گفت که روپیه دیجیتال توسط بانک مرکزی هند (RBI) در سال مالی 2022-23 منتشر خواهد شد.

 

به گزارش بیتکوین نیوز، وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، روز سه شنبه هنگام ارائه بودجه فدرال 2022 در پارلمان اعلام کرد که بانک مرکزی هند (RBI) یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در سال مالی جدید منتشر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه «معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال می‌دهد» و «ارز دیجیتال همچنین منجر به یک سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر می‌شود»، گفت:

 

بنابراین، پیشنهاد می‌شود روپیه دیجیتال با استفاده از بلاک چین و سایر فناوری‌ها معرفی شود تا از سال 2022 تا 2023 توسط بانک مرکزی هند صادر شود.

 

پس از اعلام وزیر دارایی، پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت اتحادیه به نشریه ANI توضیح داد:

 

ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی هند، ارز رسمی و قانونی خواهد بود. RBI این ارز دیجیتال رسمی را منتشر خواهد کرد تا هند به عنوان فناوری های جدیدی مانند بلاک چین و سایر فناوری های در حال تکامل در جهان از آن عقب نماند.

 

وی ادامه داد: «دولت ارزهای دیجیتال خصوصی را به عنوان ارز قانونی به رسمیت نمی شناسد. اگر مردم آن‌ها را به عنوان دارایی نگه دارند، می‌توانند اما 30 درصد مالیات بر آنها اعمال می‌شود.» دولت هند به همه ارزهای رمزنگاری شده غیر صادر شده از RBI، از جمله بیت کوین و اتر، به عنوان ارزهای رمزنگاری “خصوصی” اشاره می کند.

 

وزیر دارایی در طی سخنرانی خود در مورد بودجه روز سه‌شنبه پیشنهاد مالیات بر درآمد حاصل از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را 30 درصد کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که “هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه در هنگام محاسبه چنین درآمدی مجاز نیست، به جز هزینه تحصیل.”

 

تعداد فزاینده ای از بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند. به گفته ردیاب ارز دیجیتال بانک مرکزی شورای آتلانتیک، 87 کشور در حال حاضر روی CBDC کار می کنند.

 

اگر روپیه دیجیتال در سال مالی آینده راه اندازی شود، هند به یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان تبدیل می شود که CBDC را معرفی می کند.

 

در همین حال، چین در دو سال گذشته یوان دیجیتال خود را آزمایش کرده است. بانک خلق چین (PBOC) در ژانویه اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی آن اکنون بیش از 261 میلیون کاربر منحصر به فرد دارد. علاوه بر این، تراکنش هایی به ارزش تقریباً 14 میلیارد دلار با استفاده از یوان دیجیتال انجام شده است و بیش از 8 میلیون تاجر اکنون e-CNY را می پذیرند.

 

CBDC، بانک مرکزی، ارز دیجیتال بانک مرکزی، روپیه دیجیتال، هند، بانک مرکزی هند، صادرکننده روپیه دیجیتال، RBI، ارز دیجیتال rbi، روپیه دیجیتال RBI، بانک ذخیره هند

نظر شما در مورد برنامه هند برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

 

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.