پیش‌بینی قیمت بیت کوین با معیارهای مختلف

بیت کوین در هفته گذشته روند افزایشی جدیدی را آغاز کرد. روندی که باید آن را بسیار محتاطانه قضاوت کرد. به نظر می‌رسد تورم، کاهش ارزش دلار و افزایش ارزش بازار سهام آمریکا اصلی‌ترین دلایل این صعود بوده‌اند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، پس از آن که سطح ۴۲ هزار دلار فتح شد، خوش‌بینی‌های زیادی برای افزایش مجدد قیمت به وجود آمد. در روز یکشنبه (۷ فوریه ۲۰۲۲) سطح ۴۳ هزار دلار نیز شکسته شد. سهام شرکت‌های بزرگ فناوری در بازار سهام آمریکا رو به افزایش است و به نظر می‌رسد بازار رمزارزها در ماه فوریه روزهای خوب و هیجان‌انگیزی را سپری کند. با این حال هنوز تحلیل‌گرانی کاهش قیمت تا ۳۰ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

بیت کوین از یک شکست بزرگ فرار کرد

با وجود این که شاخص‌ها ادامه روند نزولی را پیش‌بینی می‌کردند اما بیت کوین توانست افزایش قیمت را شروع کند. با رد شدن از ۴۰ هزار دلار، تریدرها امیدوارند سطح حمایتی ۴۱ هزار دلار برای مدت طولانی پابرجا بماند.

پنتوشی، معامله‌گر و تحلیلگر مشهور، وضعیت بیت کوین را این گونه تفسیر می‌کند:

تا زمانی که بیت کوین سطح 39 هزار دلار را حفظ کند، نزدیک شدن به قیمت ابتدایی سال (۴۶۲۰۰ دلار) و صعود به نقاط بالاتر ممکن است. ۸۰ درصد از آلت کوین‌ها هنوز روند صعودی قابل توجهی را آغاز نکرده‌اند و ۲۰ درصد در حال پیروی از بیت کوین هستند.

how BTC price returns to $43k

او در نهایت قیمت هر بشکه نفت را در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ دلار پیش‌بینی کرد و اعلام کرد تورم به وجود آمده سبب افزایش قیمت بسیاری از کالاها و خدمات و البته بیت کوین خواهد شد.

حساب توییتری Credible Crypto معتقد است که بیت کوین در حال آغاز کردن پنجمین صعود شدید در طول چند سال گذشته است. این اکانت تحلیلگر معتقد است که در ابتدا بیت کوین رشدی خیره‌کننده خواهد داشت و سپس نوبت به خودنمایی آلت‌کوین‌ها می‌رسد. این اتفاق سبب کاهش ضریب دامیننس بیت کوین می‌شود و سرمایه کاربران به سایر رمزارزها منتقل خواهد شد.

how BTC price returns to $43k

داده‌های Whalemap نشان می‌دهد که منطقه 38 هزار دلار همچنان یک نقطه اتکا قابل توجه برای نهنگ‌ها است. آن‌ها در این سطح بیت کوین‌های خود را افزایش داده‌اند.

how BTC price returns to $43k

تاثیر تورم آمریکا بر بیت کوین

هفته گذشته بازار سهام آمریکا نقش یک سکوی پرش را برای افزایش قیمت بیت کوین داشت. گرچه سهام برخی شرکت‌ها مثل متا (فیس‌بوک سابق) افت کرد اما بیت کوین توانست از این بی‌نظمی به نفع خود استفاده کند.

بازار سهام تنها عامل تاثیرگذار نبوده است. قیمت نفت همچنان صعودی است و تورم در حال افزایش است. پیتر برانت، تاجر خوش‌نام آمریکایی اعلام کرد تورم ایالات متحده را دچار دردسرهای جدی کرده است. او افزایش نقدینگی را علت اصلی این اتفاق می‌داند.

به نظر می‌رسد همبستگی نزدک (انجمن ملی فروشندگان اوراق بهادار) و بیت کوین به آرامی در حال کاهش است.

how BTC price returns to $43k

به علاوه سهام وال‌استریت امروز روندی کاهشی داشته است. تا چند روز آینده شاهد انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه ژانویه خواهیم بود. این اتفاق می‌تواند ممکن است سبب افزایش قیمت بیت کوین شود.

آیا دلار همچنان به کاهش ارزش ادامه خواهد داد؟

در سال گذشته شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش پیدا کرده است. این روند در هفته‌های گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است. شاخص دلار در حالی به پایین‌ترین رکوردهای خود در نوامبر ۲۰۲۱ نزدیک می‌شود که در آن دوره بیت کوین توانسته بود بالاترین قیمت خود را ثبت کند.

باب لوکاس، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، معتقد است بیت کوین همیشه با دلار همبستگی معکوس دارد. او دوره فعلی را بسیار گیج‌کننده دانست و اعلام کرد این موضوع می‌تواند یک تله اقتصادی باشد.

how BTC price returns to $43k

میشائل ون د پوپ، تحلیلگر کوین تلگراف، پیش‌بینی کرد شاخص DXY روندی اصلاحی پیش رو دارد و توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) سبب ایجاد فشارهای بیشتری بر دلار آمریکا می‌شود.  او نیز اعتقاد دارد کاهش ارزش دلار یک سیگنال مثبت برای کریپتوکارنسی خواهد بود.

سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در حال کسب سود هستند

همیشه سفارش‌های فروش BTC توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت در دوران سقوط قیمت افزایش پیدا می‌کند.

همچنین این سرمایه‌گذاران پس از افزایش قیمت سریعا شروع به فروش دارایی خود می‌کنند. نسبت سود خروجی (SORP) به ۱ درصد رسیده است.

how BTC price returns to $43k

این موضوع نشان می‌دهد سفارش‌های فروش به تدریج در حال افزایش است. در حال حاضر ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاران بیت کوین همچنان در محدوده ضرر هستند و حدود ۱۷ درصد رمزارزهای خود را بین سطح ۳۰ هزار تا ۴۲ هزار خریداری کرده‌اند.

how BTC price returns to $43k

حساب کاربری توییتر TXMC معتقد است به مرور ترس از سقوط قیمت در حال کاهش است. این اکانت اعلام کرد هر چه قیمت بیت کوین برای مدت طولانی‌تر ثبات داشته باشد، تاثیر عمیق‌تری و بهتری روی دیدگاه سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

how BTC price returns to $43k

شاخص ترس و طمع کریپتو که ماه گذشته اکثرا در منطقه «ترس شدید» بود حالا در آستانه خروج از «ترس» است. این شاخص در هفته پیش روی20/100 قرار داشت اما امروز 45/100 است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.