یک چهارم مردم تا ۲۰۲۶ در متاورس!

براساس نتایج تحقیقات جدید، تا سال ۲۰۲۶ میلادی، ۲۵ درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را برای اهداف کاری، تحصیلی، اجتماعی، خرید و سرگرمی در متاورس سپری خواهند کرد.

به گزارش سایت کوین‌تلگراف، در تاریخ ۷ فوریه توسط شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری گارتنر (Gartner) منتشر شد، تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۶، ۳۰ درصد از سازمان‌های سراسر جهان نیز محصولات و خدماتی را در متاورس خواهند داشت. به گزارش این شرکت، برندها از هم‌اکنون در حال ساخت زیرساخت‌هایی هستند که امکان تجربه زندگی در دنیای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کنند.

به گفته مارتی رسنیک (Marty Resnick)، معاون گارتنر، برندها باید برای یکپارچه کردن متاورس با یکدیگر همکاری کنند؛ زیرا کاربران آنها خواستار تجربیات مجازی، تعاملی و سه بعدی هستند.

وی تصریح کرد:

از حضور در کلاس‌های مجازی تا خرید زمین دیجیتال و ساخت خانه‌های مجازی، این فعالیت‌ها در حال حاضر در محیط‌های جدا از هم انجام می‌شوند. در نهایت، آنها در یک محیط واحد – متاورس – اتفاق خواهند افتاد.

در این میان، شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) هم پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی متاورس تا سال ۲۰۲۶ به ۴۲ میلیارد دلار برسد. با این حال، گزارش ماه نوامبر شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) نشان می‌دهد که ارزش کل این بازار ممکن است طی سال‌های آینده حتی از یک تریلیون دلار هم فراتر برود.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که تعداد کاربران فعال متاورس از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ژوئن سال ۲۰۲۱، ۱۰ برابر افزایش یافته است.

جواد اشرف (Jawad Ashraf)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلتفرم ترا ویرچوا (Terra Virtua)، معتقد است که متاورس، نحوه تعامل کاربران با محیط‌های مجازی را تغییر داده و پیش‌بینی می‌کند که این جهان، به مقصدی برای مناسبت‌های اجتماعی، جلسات کاری، رویدادهای بازی، کنسرت‌های موسیقی و موارد دیگر، تبدیل شود.

در نهایت، رسنیک با اشاره به اینکه پذیرش فناوری‌های متاورسی نوپا و پراکنده است، از سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران خواست تا با احتیاط عمل کنند. او گفت:

هنوز خیلی زود است که بدانیم کدام سرمایه‌گذاری در بلندمدت دوام خواهد آورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.