بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۲

هرگاه صحبت از استخراج ارز دیجیتال می‌شود ناخودآگاه ذهن ما این سؤالات را مرور می‌کند: معنی استخراج ارز دیجیتال چیست؟ پرسودترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدام‌ها هستند؟ آیا هر ارز دیجیتالی را می‌توان استخراج کرد؟ آیا این کار نیاز به دستگاه خاصی دارد یا با کامپیوترهای خانگی هم قابل انجام است؟ چگونه می‌توان سودآوری استخراج را محاسبه کرد؟

استخراج؛ واژه‌ای که تا همین چند سال پیش با شنیدنش تصویری از معدن‌ و افرادی که با تلاش فراوان در حال شکافتن کوه یا زمین هستند برایمان تداعی می‌شد. شغلی که در رتبه اول سخت‌ترین مشاغل دنیا قرار دارد. کارگرانی که جان خود را در این راه به خطر می‌اندازند و در نهایت مبلغی ناچیز عایدشان می‌شود.

اما در دنیای امروز یکی از داغ‌ترین و جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتالی مشارکت و فعالیت به‌عنوان استخراج‌کننده یا ماینر (Miner) است. روشی که اگر به‌درستی مهیا و محقق شود می‌تواند بسیار سودآور باشد؛ اما معنا و مفهوم استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به‌‌طور کلی استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال به فرایند تأیید تراکنش‌ها در شبکه که سخت‌افزارهایی نظیر پردازنده (CPU)، کارت گرافیک (GPU) یا مدار مجتمع با کاربرد خاص یا ای‌سیک (ASIC) انجام می‌دهند، گفته می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر در مورد ای‌سیک‌ها و دستگاه‌های استخراج بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «ای‌سیک چیست؟» را بخوانید.

برخلاف معادن مرسوم، یک استخراج‌کننده ارز دیجیتال باید یک سیستم سخت‌افزار قدرتمند شامل یک یا چند کارت گرافیک، پردازنده قوی، ابزار خنک‌کننده مناسب، اتصال همیشگی به اینترنت، نرم‌افزار‌های موردنیاز برای استخراج و یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشد. البته عضویت در یک استخر استخراج نیز باید در فهرست الزامات ماینینگ قرار گیرد.

همچنین بخوانید: آموزش استخراج بیت کوین + معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ

آنچه پیش از فراهم کردن تمامی این ابزارها به آن نیاز داریم،، رسیدن به پاسخ پرسش‌هایی است که در ابتدا مطرح کردیم. برای آنکه به جواب این سؤالات برسیم توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چگونگی محاسبه سودآوری استخراج

اساسی‌ترین موضوع در استخراج ارزهای دیجیتال اطمینان از سودآور بودن عملیات استخراج است؛ چراکه در این مرحله باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید که قطعاً بدون برنامه‌ریزی و برآورد سود، این کار می‌تواند موجب ضرر مالی برای شما شود.

ازآنجاکه تعیین سودآوری استخراج به پارامترهای زیادی مانند هزینه برق، سختی استخراج، قیمت ارز دیجیتال و دیگر عواملی که دائما در نوسان هستند بستگی دارد، پس بهتر است از ابزاری استفاده کرد که بتواند به‌خوبی این موارد را پوشش دهد و برآورد مناسبی را در اختیار کاربر بگذارد. بهترین وسیله برای این کار، ماشین حساب استخراج ارزهای دیجیتال است.

ازآنجاکه هر سخت‌افزاری که برای استخراج استفاده شود، علاوه بر میزان برق مصرفی دارای توان محاسباتی مخصوص به خود است که ما آن را نرخ هش یا هش ریت (Hash rate) می‌نامیم، با داشتن این پارامترها و مراجعه به ماشین حساب ماینینگ، می‌توانید سود تقریبی خود را از استخراج ارزهای دیجیتال محاسبه کنید.

نحوه استفاده از این ماشین حساب به این صورت است که پس از ورود به صفحه ماشین حساب استخراج، ابتدا در منوی بالا، نام ارز موردنظر خود را انتخاب می‌کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.