دو پروژه پولساز از ادغام متاورس و ‏NFT

همزمان با افزایش کاربردهای NFT در دنیای متاورس، به نظر می‌رسد که موارد استفاده این توکن‌ها از یک تصویر ثابت صِرف، به ابزاری پرکاربرد و پر اهمیت تبدیل شده است.

به گزارش سایت کوین تلگراف، به عنوان مثال، سری Bored Ape Yacht Club که حجم معاملات آن تاکنون به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده چندی پیش یک بازی موبایلی Play-to-Earn را ارائه کرد و از طرف دیگر پروژه‌هایی مثل CyberKongz و SmolBrains به ارائه قابلیت‌های گیمینگ به کلکسیون‌های خود ادامه داده اند.

ظاهراً کلکسیون‌های NFT در حال رسیدن به بلوغ و تمرکز روی تحقق بخشیدن به برنامه‌های خود در نقشه راه طولانی مدت هستند. این احتمال هم وجود دارد که این کلکسیون‌ها به دنبال راه‌هایی برای ثبات ارزش و محبوبیت در میان جوامع خود در سال 2022 هستند.

پروژه‌های پرکاربرد

در دنیای NFTها عبارت جدیدی بر سر زبان‌ها افتاده که در ابتدا توسط CyberKongz ساخته شد: Play-to-Kollect. در واقع CyberKongz را می‌توان اولین کلکسیونی دانست که برای NFT هایش مکانیزم تولید توکن و تولید مثل بکار گرفته است. توکن حاکمیتی آن، BANANA به عنوان راهی برای شخصی سازی NFT ها و تولید BebeKongz ارائه شد.

برای تشویق هولدرهای Bebekongz و کاربردی کردن این NFT ها، CyberKongz اعلام کرد که هر BebeKongz قابل تعویض با یک CyberKongz VX خواهد بود. CyberKongz VX نسخه‌های پیکسلی شده و سه بعدی از این کلکسیون هستند.

از زمان عرضه CyberKongz VX در روز 15 آگوست 2021، میانگین قیمت روزانه آن با افزایشی 193 درصدی به حوالی 2.4 اتر (6430 دلار) و میانگین 7 روزه آن هم به 3.5 اتر (9377 دلار) رسید. CyberKongz VX اخیراً در بازی Jungle Adventure کاربردهای تازه ای پیدا کرده‌اند.

ساخته شده برای جامعه، توسط جامعه

SmolBrains که در متاورس Treasure.lol و توسط Treasure DAO ساخته شده، یک پروژه کامل است. این پروژه در واقع یک بازی NFT است که در شبکه Arbitrum توسعه یافته است.

SmolBrain کار خود را به عنوان یک میمون شاد شروع می‌کند که با استیک شدن، شروع به افزایش هوش و حجم مغز می‌کند. هر مرحله IQ یک قابلیت جدید را در زمین کاربر در Smolville ایجاد می‌کند. این زمین برای استیک NFT به کاربران پاداش می‌دهد.

جامعه Smolville از نظر اعداد و ارقام آمار چشمگیری از خود به جای گذاشته‌اند. قیمت پایه این کلکسیون در حال حاضر حوالی 2525 واحد MAGIC (10065 دلار) است و هم اکنون از 13742 توکن غیر مثلی، کمتر از 180 عدد لیست شده و این یعنی کلکسیون داران، گیمرها و فعالان حوزه دیفای به اکوسیستم Smolville ایمان زیادی دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.