دشمنی ریپل با بیت کوین!

هم بنیان‌گذار ریپل (XRP) کریس لارسن (Chris Larson) در واکنش به توییت نماینده ایالت اوهایو وارن دیویدسون (Warren Davidson) شفاف سازی کرد که او هیچگاه موافق ممنوعیت بیت کوین (BTC) نبوده است.

به گزارش وبسایت یو تودی، لارسن معتقد است که تغییر موضع سریع به انرژی‌های تجدید پذیر راه حل معتبر بلند مدتی نیست، زیرا مکانیزم اثبات کار خود مشوقی برای استفاده از ارزان ترین نوع انرژی است.

لارسن با Greenpeace USA همکاری کرد تا یک کمپین تبلیغاتی 5 میلیون دلاری با هدف اشاره به مصرف انرژی زیاد مکانیزم توافق جمعی بیت کوین راه اندازی کنند. این برنامه تبلیغاتی انتقادهای شدید جامعه بیت کوین را برانگیخت، زیرا اعتقاد بر این بود که این تبلیغات حمله مستقیم به اولین ارز دیجیتال جهان است. برخی از این تبلیغات، به برخی از بزرگترین حامیان بیت کوین از جمله مدیر عامل سابق توییتر، جک دورسی (Jack Dorsey) اشاره می‌کند.

لارسن می‌گوید که خود او هم روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و موفقیت آن را در آینده می‌خواهد، به همین خاطر است که به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در آن است.

طبق گزارشات اخیر یو تودی، لارسن در یک پادکست در سپتامبر سال گذشته از قانون گذاران خواست که فعالین بازار بیت کوین را جریمه کند و سپس هم بنیان گذار اتریوم، ویتالیک بوترین را برای کار روی حذف مکانیزم اثبات کار، یک «قهرمان» خواند.

این میلیاردر معروف آمریکایی معتقد است که وقتی اتریوم از مکانیزم اثبات سهام استفاده کند، رقابت بیت کوین با آن بسیار دشوار خواهد شد. انتظار می‌رود که وقتی دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، مکانیزم توافق جمعی خود را تغییر دهد، مصرف انرژی آن 99.95 درصد کاهش یابد.

طبق اظهارات لارسن، تمرکز اصلی رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گری گنسلر (Gary Gensler) روی محیط زیست است و نهادهای سرمایه گذاری بزرگ هم به خاطر مصرف انرژی زیاد بیت کوین، در سرمایه گذاری روی این دارایی شک دارند.

هم بنیان گذار ریپل مدعی شده است که شرکت تحت مدیریت او هیچ دخالتی در این کمپین تبلیغاتی ندارد و این طرح، فقط برای خود او است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.