آیا با گوشی می توان بیت کوین استخراج کرد؟

 یکی از راه حل­های این مشکل استخراج بیت کوین از طریق گوشی است. در این مقاله قصد داریم تاثیر قیمت امروز بیت کوین بر استخراج آن و امکان استخراج بیت کوین با گوشی را بررسی کنیم.

استخراج بیت کوین با گوشی

گوشی ­های هوشمند از انواع سخت افزارهای محاسباتی استفاده می ­کنند؛ بنابراین می­توان از آنها برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرد. در این بین باید به یک موضوع بسیار مهم توجه کرد و آن تفاوت امکان سنجی و سودآوری یک فرآیند است. احتمال وقوع یک رویداد یا فرآیند به طور دقیق به معنای سودآور بودن آن نیست. با توجه به قیمت امروز بیت کوین، افراد به فکر استخراج بیت کوین با گوشی افتاده­ اند.

استخراج بیت کوین با گوشی مانند آن است که با قاشق طلا استخراج کنید. شما می‌توانید از قاشق نیز استفاده کنید و طلا را ذره ذره جمع و استخراج کنید تا در نهایت با ذوب کردن این تکه ­ها، به طلا تبدیل شوند، اما این فرآیند آنقدر طولانی است که در مقایسه با زمان از دست رفته هیچ به حساب می ­آید. از جهتی دیگر بین کار و ابزار تناسبی وجود ندارد و در نهایت باعث از بین رفتن و نابود شدن ابزار می­ شود. قطعا این مسئله موجب پرداخت هزینه بیشتر برای تهیه ابزار دیگر می­ شود.

مشابه مثالی که ذکر شد، استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی امکان پذیر است، اما این فرآیند سود خوبی برای فرد نخواهد داشت. روند استخراج به محاسبات مستمر و سنگینی نیاز دارد که طی آن سخت افزار به سرعت کند و داغ می­شود. این مسئله می­ تواند به سخت افزار آسیب جدی برساند و در نهایت آن را از بین ببرد.

نحوه استخراج بیت کوین با گوشی

استخراج بیت کوین یکی از راه­هایی است که اکثر افراد از آن استفاده می­ کنند. ابتدا فرد باید از قیمت امروز بیت کوین آگاه شود و پس از کسب دانش اولیه در مورد استخراج بیت کوین، توسعه ابزاری که بتوان از آن برای استخراج (بیت کوین ماینینگ) استفاده کرد، حائز اهمیت است. از سوی دیگر، برخی ممکن است هزینه اولیه برای خرید تجهیزات ماینینگ بیت کوین را نداشته باشند. در نتیجه، اکثر مردم ترجیح می­دهند شروع به استخراج بیت کوین با گوشی خود کنند.

یکی از مزایای این روش نیاز نداشتن به هزینه­ های بالای خرید و بهره برداری از سخت افزارهایی مانند ماینر است. از طرفی دیگر از آلودگی حرارتی و صوتی جلوگیری کرده و در مصرف برق هم صرفه جویی می­کند. اما با همه این مزایا، این روش مقرون به صرفه نبوده و ممکن است به دستگاه گوشی تلفن همراه شما آسیب برساند. اما افرادی که قصد استخراج بیت کوین با گوشی را دارند، باید برنامه­ های ارائه شده برای ماینینگ را دانلود و نصب کنند که در ادامه به دو مورد از معروف­ترین آن­ها اشاره کرده ­ایم.

استخراج با گوشی آیفون

برای استخراج بیت کوین به نرم افزارهای زیادی نیاز است اما گوشی­های آیفون نرم افزارهای زیادی ندارند. افرادی که آیفون دارند نمی­ توانند به راحتی با این نوع گوشی­ها بیت کوین استخراج کنند. لازم به ذکر است که چند برنامه ماینینگ در اپل استور موجود است که می­توان از آن­ها استفاده کرد که به خوبی نرم افزارهای اندروید نیستند.

برنامه‌ های استخراج بیت کوین

اپلیکیشن‌ هایی که در فروشگاه Google Play موجود هستند، MinerGate و Bitcoin Miner نام دارند. این اپلیکیشن‌ها از شما می‌خواهند پیش از دانلود و نصب اپلیکیشن روی گوشی، یک حساب کاربری در وب‌سایت آن­ها ثبت کنید. این بدان معناست که اگر می­خواهید استخر را تغییر دهید یا به طور کلی استخراج را متوقف کنید، باید مراحل دیگری مانند لغو اشتراک اکانت(حساب کاربری) خود و حذف کامل برنامه از گوشی  را طی کنید. در ادامه با دو برنامه استخراج بیت کوین آشنا می­شویم.

MinerGate Mobile Miner

MinerGate Mobile Miner یک اپلیکیشن مناسب برای گوشی تلفن همراه است که به کاربران امکان استخراج ارزهای دیجیتال را در گوشی خود می­دهد. این اپلیکیشن با استفاده از یک تراشه سخت افزاری اختصاصی که در جدیدترین گوشی­های هوشمند یافت می­شود، وعده افزایش عملکرد و کاهش مصرف انرژی را می­دهد. MinerGate یکی از برترین استخرهای استخراج بیت کوین با بیش از ۲ میلیون ماینر فعال در سراسر جهان است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.