برزیل هم به جمع هواداران بیت کوین پیوست!

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، مقامات شهر ریودوژانیرو یا به اختصار ریو در برزیل قصد دارند بیت کوین (BTC) را برای پرداخت مالیات‌های مربوط به بخش املاک و مستغلات این شهر بپذیرند. به گفته وزیر توسعه اقتصادی و نوآوری شهر ریو، این قوانین جدید مالیاتی از سال ۲۰۲۳ میلادی اجرا خواهند شد.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی رمزارزی بایننس، با حمایت از این طرح اعلام کرد که دفتر جدیدی را در این منطقه افتتاح می‌کند.

اجرای این طرح، ریودوژانیرو را به اولین شهر برزیلی تبدیل می‌کند که پرداخت‌های بیت کوینی را می‌پذیرد. در اطلاعیه شهرداری ریو آمده است:

برای فعال کردن این عملیات، شهرداری شرکت‌های متخصص در تبدیل دارایی‌های کریپتویی به رئال (واحد پول برزیل) را استخدام خواهد کرد. به این ترتیب، شهرداری ۱۰۰ درصد مبلغ ارز را دریافت خواهد کرد.

مقامات ریودوژانیرو می‌گویند که هدف از پذیرش ارزهای دیجیتال، ایجاد یک بازار قوی از این کلاس دارایی جدید در این شهر است:

ما گردش ارزهای دیجیتال را با پذیرش آنها برای پرداخت مالیات افزایش خواهیم داد و در آینده، می‌توان این موضوع را به خدمات دیگر، مانند تاکسی‌ها، هم گسترش داد.

مقامات این شهر همچنین قصد دارند سیاست‌های حاکمیتی مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در بازارهای مختلف از جمله هنر، فرهنگ و گردشگری، درگیر کنند.

اوایل سال جاری میلادی بود که متا (فیس‌بوک سابق)، بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان، یک علامت تجاری جدید را برای طراحی، توسعه و ارائه سخت ‌افزار و نرم ‌افزارهایی برای بیت‌ کوین و خدمات مرتبط با کریپتو، نزد مقامات برزیلی ثبت کرد. طبق گزارش‌ها، سفارش ثبت این علامت تجاری در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۱ از جامائیکا انجام شده بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.