اولین تراکنش تتر در شبکه لایتنینگ بیت کوین انجام شد!

شرکت بیت کوینی Synonym اولین تراکنش استیبل کوین تتر (USDT) را در شبکه لایتنینگ بیت کوین تکمیل کرد تا به صورت عملی نشان دهد که بیت کوین و شبکه Lightning تا چه اندازه می‌توانند در انجام تراکنش‌های سریع و ارزان توکن‌های مختلف کاربردی باشد.

به گزارش وبسایت بیت کوین مگزین، با توجه به اینکه بیت کوین یک شبکه پولی غیر متمرکز و امن ارائه می‌دهد و شبکه لایتنینگ هم با یک پروتکل پرداخت سریع، مقیاس پذیری این شبکه را ارتقا می‌دهد، شرکت Synonym معتقد است که توکن‌ها می‌توانند نوآوری بیشتری به این اکوسیستم بیاورند، زیرا می‌توانند به وسیله این دو شبکه امکان صدور اعتبار و انتقال ارزش را فراهم کنند. از طرف دیگر، توکن‌ها می‌توانند از کارمزد کم و سرعت بالای تکمیل تراکنش شبکه لایتنینگ بهره ببرند.

مدیر عامل Synonym جان کاروالیو (John Carvalho) در شبکه اجتماعی توییتر در روز جمعه و در پاسخ به مزیت استفاده از شبکه لایتنینگ در مقایسه با پایگاه داده‌های سرورهای متمرکز گفت:

پایگاه‌های داده نمی‌توانند به اندازه بیت کوین حامل و نقدینه باشند.

او در ادامه افزود که این شرکت تحت مدیریت او کاربران و توسعه دهندگان را تشویق به استفاده از تکنولوژی‌ها و جایگزین‌های جدید به عنوان می‌کند تا در نهایت شرکت Synonym بتواند بهینه ترین راه حل را به کاربران ارائه دهد.

سیستم کنونی شرکت Synonym به لایه Omni که یک پروتکل غیر متمرکز برای بیت کوین است، و OmniBOLT که این سیستم را به کانال‌های لایتنینگ متصل می‌کند، متکی است. بنابر گفته کاروالیو، یک تراکنش Omni در واقع یک تراکنش بیت کوینی با متادیتای اضافه است. این یعنی همانند پروتکل‌های جایگزین رایج به بلاکچین جداگانه نیازی ندارد.

لازم به ذکر است که این قابلیت هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر بخش فناوری شرکت مادر Synonym یعنی Tether Holdings در یک گفتگوی زنده اینترنتی خاطر نشان کرد، برای آنکه سیستم توکن در لایتنینگ قابل عرضه به عموم مردم شود، کارهای زیادی باید روی Omni و OmniBOLT انجام شود.

Synonym قصد دارد تا ماه‌های آینده یک کیف پول موبایلی و یک کیف پول افزونه مرورگر ارائه دهد که از انتقال توکن در شبکه لایتنینگ و Slashtag پشتیبانی می‌کند. Slashtag یک پروتکل مشابه web-of-trust است که این شرکت در سال گذشته مانور تبلیغاتی زیادی روی آن انجام داد. در آخر گفته می‌شود که همکاری این شرکت با Blocktank هم می‌تواند به افزایش نقدینگی شبکه لایتنینگ کمک زیادی کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.