چرا آوالانچ در آستانه رشدی ۱۰۰ درصدی است؟

جهش قیمت آوالانچ (AVAX) در این هفته، احتمال افزایش قیمت 100 درصدی این آلتکوین در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را بیشتر کرده است.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، این دیدگاه صعودی عمدتاً به خاطر ایجاد یک الگوی پرچم صعودی در نمودار هفتگی AVAX ایجاد شده است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت این آلتکوین تا 150 دلار و ثبت یک قله تاریخی جدید شود. به عبارت ساده، این الگو شامل یک کانال نزولی با دو خط روند موازی است که در یک روند صعودی بزرگتر قرار می‌گیرد و با کاهش حجم معاملات، ضعف روند نزولی را نشان می‌دهد.

چرا آوالانچ در آستانه رشدی ۱۰۰ درصدی است؟

نمودار قیمت آواکس

در بهترین حالت، نمودار قیمت سقف کانال نزولی را شکسته و جهش صعودی تندی را آغاز می‌کند. هدف این جهش قیمت هم به اندازه لگ صعودی قبلی نمودار (معروف به میله پرچم) است. این اتفاق می‌تواند سرآغاز یک روند صعودی جدید در نمودار قیمت آواکس شود.

این حرکت صعودی با عبور نمودار از میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای (موج سبز رنگ نمودار بالا) و سپس عبور از خط روند نزولی که یک مقاومت سرسخت است، آغاز خواهد شد. در نتیجه این حرکت، قیمت AVAX می‌تواند به حوالی 157 دلار برسد، یعنی رشدی 100 درصدی نسبت به قیمت 77 دلاری کنونی.

به نظر می‌رسد که جدیدترین لگ صعودی در نمودار قیمت آواکس، به خاطر همبستگی مثبت این آلتکوین با بیت کوین (BTC) شکل گرفته است. قابل ذکر است که AVAX و BTC بعد از شروع سال 2022، تقریباً به صورتی بی نقص با یکدیگر همبستگی داشتند، زیرا شاخص همبستگی آن‌ها همواره بین 0.9 و 0.99 بود.

البته این همبستگی از روز 17 مارس تاکنون به 0.79 تنزل پیدا کرده است. گرچه هنوز تمایل زیاد آوالانچ برای تقلید از بیت کوین را نشان می‌دهد.

از این رو، اصلاح قیمت آواکس ارتباطی مستقیم با موانع پیش روی نمودار قیمت بیت کوین که از نوامبر سال گذشته تاکنون با آن دسته و پنجره نرم می‌کند، دارد. از جمله این موانع، سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو و تنش‌های نظامی اخیر روسیه و اوکراین است.

در نتیجه، اگر آواکس به تقلید شدید خود از بیت کوین ادامه دهد، ممکن است دیدگاه صعودی شرح داده شده به کلی از بین برود. این یعنی احتمال اصلاح عمیق تر قیمت از سطح مقاومت حوالی 80 دلار که البته با سطح 0.618 سطوح اصلاح فیبوناتچی از سوئینگ 9 تا 152 دلار نیز هماهنگی دارد.

چرا آوالانچ در آستانه رشدی ۱۰۰ درصدی است؟

نمودار قیمت آواکس

اگر اصلاح قیمت آواکس ادامه یابد، سطح حمایت پیش روی نمودار قیمت می‌تواند سطح 0.786 فیبوناتچی در حوالی 64 دلار باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.