دلیل شکایت از مارک زاکربرگ در استرالیا چیست؟

شورای رقابت استرالیا (ACCC) قصد دارد شرکت متا (Meta Platforms, Inc) یا همان فیسبوک سابق را به دادگاه فدرال بکشاند. اتهام این شرکت و شعبه ایرلندی آن مشارکت در «رفتار دروغین، گمراه کننده و فریبنده» به وسیله انتشار تبلیغات کریپتویی اسکم است. بنابر اعلام این شورا، برخی از کاربران به خاطر تبلیغات پروژه های کلاهبرداری پیچیده و طولانی مدت در این پلتفرم، متحمل صدها هزار دلار ضرر شده اند.
از اوایل فوریه بود که توجه ادارات نظارتی استرالیا بر شرکت متا افزایش یافت. طبق گزارشات اخیر خبرگزاری ها ACC در حال بررسی و تحقیق نقش احتمالی این شرکت بر اشاعه پروژه‌های کریپتویی کلاهبرداری است. ماینر میلیاردر استرالیایی، اندرو فارست (Andrew Forrest) هم چندی پیش به خاطر انتشار تبلیغات کاذبی که با اسم او اقدام به فریب کاربران کرده بود، از این شرکت شکایت کرد.
شورای رقابت استرالیا خاطر نشان کرد که این تبلیغات “اسکم” غیر قانونی از شهرت افراد برجسته استرالیایی اعم از کارآفرین معروف دک اسمیت (Dick Smith)، مجری تلویزیونی دیوید کاچ (David Koch) و ورزشکار معروف مایک بیرد (Mick Baird) سو استفاده کرده است.
این شورا معتقد است که این رفتار شرکت Meta قانون مصرف کننده استرالیا (ACL) یا قانون کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری (ASIC Act) را زیر پا گذاشته است که منجر به «پیگرد قانونی، بازداشت، پرداخت غرامت و دیگر احکام جزایی» می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.