بیت کوین‌های شما پس از مرگ چه می‌شود؟

با ظهور ارز‌های دیجیتال و قابلیت‌های شگفت‌انگیزشان، افراد زیادی به این اکوسیستم علاقه‌مند شده‌اند و درحال سرمایه‌گذاری در آن هستند.

اما یک سوال بسیار مهم وجود دارد، پس از مرگ، رمزارز‌ها و بیت کوین ما به چه کسی می‌رسد؟ اصلا امکان به ارث گذاشتن این رمزارزها وجود دارد؟ یک صرافی رمزارزی ادعا کرده‌ است که برای این مشکل راه حل دارد!

به گزارش سایت کوین تلگراف، طبیعتا و به دلیل ذات غیرمتمرکز بودن بیت کوین، اگر شخصی که صاحب بیت کوین است، اطلاعت ورود به کیف پول خود را در جایی قرار ندهد تا پس از مرگش به فردی دیگر برسد، بیت کوین‌های او در شبکه گم خواهد شد!

در یک نظرسنجی که درسال 2020 انجام شد، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار رمزارزها از این‌که پس از مرگشان برای دارایی‌های دیجیتال‌شان چه اتفاقی می‌افتد نگران بودند!

جیو کاتاریا (Jeetu Kataria) مدیرعامل صرافی رمزارزی DIFX درمصاحبه‌ای عنوان کرد که برای این مشکل راه حل دارد!

کاتاریا عنوان کرد که یک سازوکار بر بستر بلاک‌چین ایجاد کرده است که پس از مرگ، دارایی‌های فرد فوت شده به یک کیف پولی که قبلا به عنوان کیف پول مورد قبول معرفی شده است واریز شود. درواقع یک کیف پول دو دسترسی دارد و دسترسی دوم فقط زمانی فعال می‌شود که دسترسی اول به دلیل فوت صاحب آن قطع گردد.

طبیعی است که رمزارزها آمده‌اند تا بمانند و به ارث رسیدن دارایی‌های دیجیتالی نیز مبحث جدیدی است که باید حل شود.

با این‌که این قابلیت بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد، ممکن است افرادی که مخالف متمرکز بودن هستند با این قابلیت موافق نباشند.

مسئله به ارث رسیدن دارایی‌های دیجیتال یکی از موضوعاتی است که با همه‌گیر شدن استفاده از رمزارزها باید حل شود!

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.