سرمایه‌گذاری عجیب هاسکینسون و پاریس هیلتون!

پاریس هیلتون، هنرپیشه معروف و چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار و خالق کاردانو، در پروژه کولوسال (Colossal) سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کولوسال یک استارتاپ فعال در حوزه بیوتکنولوژی است که بر روی احیای ماموت‌ها و بازگرداندن آنها به زندگی کار می‌کند. این استارتاپ در سال ۲۰۲۱، توسط جورج چورچ، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و بن لام، تاجر، راه‌اندازی شد.

شاید بگویید که این حیوان ماقبل تاریخ مدت‌هاست که مرده است، اما DNA آن هنوز وجود دارد و همین موضوع، ایده احیا و بازگرداندن این موجود غول‌پیکر را به طرز وسوسه‌انگیزی ممکن می‌کند. پروفسور چورچ به مدت ۱۰ سال در حال مطالعه بر روی راه‌هایی برای بازگرداندن این حیوان به زندگی بوده است.

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو و به گفته کولوسال، ماموت‌های پشمالو می‌توانند در اوایل سال ۲۰۲۷ دوباره در سیاره ما ساکن شوند. طبق گزارش‌ها، این استارتاپ با استفاده از نمونه‌های DNA بازیابی شده از فسیل‌ ماموت‌ها، روی جنین این گونه کار می‌کند. به این ترتیب، به لطف پیشرفت‌های پزشکی و فناوری ژنتیک، ممکن است بتوان گونه‌ای را که برای هزاران سال منقرض شده ‌است، احیا کرد.

علاوه بر تلاش برای احیای ماموت‌ها، استارتاپ کولوسال پروژه‌های حفاظتی دیگری هم برای گونه‌هایی که در حال حاضر در خطر انقراض هستند، مانند کرگدن سفید، دارد.

حال، در یک دوره تأمین سرمایه برای این پروژه، چارلز هاسکینسون نیز شرکت کرده است. در این دوره جمع‌آوری سرمایه، نام سایر افراد و شرکت‌های بزرگ نیز به چشم می‌خورد که از جمله آنها، می‌توان به پاریس هیلتون اشاره کرد. این شرکت در مجموع موفق به جمع‌آوری ۶۰ میلیون دلار شده که از آن برای تحقیقات و انجام فعالیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

اگرچه هاسکینسون نگفته که چه مقدار از سرمایه خود را در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است، اما تأکید کرده که فناوری بلاکچین می‌تواند به کولوسال در دستیابی به اهدافش کمک کند. به گفته هاسکینسون، این فناوری می‌تواند به کولوسال در جمع‌آوری سرمایه بیشتر کمک کرده و منبعی برای ثبت مالکیت معنوی پروژه‌های این استارتاپ باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.