کاردانو به فکر توکن‌سوزی افتاد

در روزها و هفته‌های اخیر بحث و گفت‌وگوی زیادی پیرامون این‌که کاردانو برای افزایش ارزش توکن ADA باید یک مکانیزم توکن سوزی ارائه دهد، ایجاد شده است.

به گزارش سایت کریپتو بیسیک، بسیاری از معامله‌گران معتقدند که راه‌اندازی یک مکانیزم توکن سوزی برای هولدرهای کنونی کاردانو سودمند خواهد بود، زیرا این ابتکار در نهایت موجب افزایش قیمت ADA می‌شود. از طرفی دیگر علاقمندان به این پروژه از تاثیرات بلند مدت و مخرب توکن سوزی ADA نگران هستند.

طبق بحثی که در ابتدا توسط یک رشته توییت منتشر شده توسط یکی از هواداران کاردانو به نام Flantoshi ایجاد شد، برخی از کاربران معتقدند که توسعه دهندگان کاردانو باید یک بخشی از کارمزد پرداختی در شبکه را صرف توکن سوزی کنند.

این کارمزدها که با توکن ADA هم پرداخته می‌شوند، برای سوزاندن موجودی در گردش کاردانو هزینه خواهند شد. با این طرح، هولدرهای کنونی این دارایی بیشترین سود را خواهند برد زیرا ارزش دارایی آن‌ها رشدی چشمگیر ثبت خواهد کرد.

از طرفی مخالفان به کارگیری طرح توکن سوزی برای کاردانو، کسانی هستند که معتقدند اجرای چنین طرحی مردم را برای استفاده از شبکه برای کاربردهای روزمره و مفید دلسرد می‌کند. یک خبرنگار آزاد در این باره می‌گوید:

اگر مردم به خاطر فشارهای ضد تورمی در اقتصاد توکنی یک پروژه، از استفاده از آن دلسرد شوند و تمایلی به آن نداشته باشند، سرانجام توجهات به آن پروتکل کم می‌شود زیرا هیچ اتفاق هیجان انگیز و جدیدی در آن نمی‌افتد.

دلیل تقاضا برای توکن سوزی چیست؟

بدیهی است که علت تقاضای سرمایه‌گذاران کاردانو برای بکارگیری یک طرح توکن سوزی، عملکرد ضعیف این دارایی از زمان ثبت قله تاریخی 3.09 دلاری در سپتامبر 2021 تا امروز است. از زمان ثبت این قله قیمت، توکن ADA ریزشی 74.5 درصدی را ثبت کرده است و حالا هم در حوالی سطح 0.789 دلار معامله می‌شود.

لازم به ذکر است که توکن ADA سال جاری را در سطح 1.3 دلار آغاز کرد ولی بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین و افزایش تنش‌های سیاسی در جهان، قیمت این دارایی ریزشی 40 درصدی را ثبت کرده است. لازم به ذکر است که حداکثر تعداد کوین‌های کاردانو 45 میلیارد واحد است.

از طرفی دیگر، توسعه دهندگان این پروژه به دنبال آن هستند که با ترغیب توسعه دهندگان دیگر برای توسعه اپلیکیشن در این شبکه بلاکچین، ارزش توکن ADA را افزایش دهند. لازم به ذکر است که تعداد بالایی از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز در حال توسعه هستند و به زودی در شبکه کاردانو فعالیت خواهند کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.