رقص هنر رمزارزی در نمایشگاه دبی!

با ظهور تکنولوژی‌های نوظهوری مانند بلاکچین‌های و توکن‌های غیرمثلی یا همان NFT ها، تمام جهان درحال تغییر است و این تغییر بر عرصه هنر نیز تاثیر گذاشته است.

به گزارش سایت الجزیره، نمایشگاه هنر واقع در امارات متحده عربی، هرساله میزبان تعداد زیادی بازدیدکننده است و طرفداران زیادی نیز دارد.

امسال اما شرایط این نمایشگاه کمی تغییر کرده است و بخشی جدید به آن اضافه شده است. بخش جدیدی که به نمایشگاه هنر دبی اضافه شده است، بخش هنر‌های دیجیتال و NFT است!

اضافه شدن بخش هنر‌های دیجیتال به این نمایشگاه نشان از علاقه مردم به این هنر نوظهور و تکنولوژی NFT دارد.

آقای پابلو دل وال (Pablo del Val) مدیر هنری این نمایشگاه بیان کرد که ما با توجه به افزایش محبوبیت هنر‌های دیجیتال و همچنین پیشرفت تکنولوژی‌های دیجیتالی، تصمیم به راه‌اندازی بخش جدیدی برای این حوزه گرفتیم.

او همچنین اضافه کرد که دبی به پایتخت ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و همین مسئله باعث شده که ما این نمایشگاه را در این‌جا دایر کنیم.

آقای دل وال بیان کردم که NFT ها مانند دنیایی جادویی هستند که مردم از ورود به آن می‌ترسند و دلیل آن نیز عدم آگاهی است.

بینندگان این نمایشگاه همچنین می‌توانند از آثار دیجیتالی که در نمایشگاه قرار داده شده است عکس بگیرند و با موبایلشان قابلیت‌های مختلف نمایشی آثار دیجیتال را مشاهده کنند.

ثبت خرید این آثار هنری دیجیتال در قالب توکن‌های NFT می‌تواند به نفع خریداران این آثار نیز باشد. زیرا آن‌ها می‌توانند به راحتی و در آینده حق امتیاز محصول هنری خریداری شده را بفروشند.

همچنین استفاده از این تکنولوژی می‌تواند صاحب واقعی آن کالا هنری را مشخص کند.

مدت زیادی از معرفی تکنولوژی NFT نمی‌گذرد، ولی با این حال و در همین مدت کوتاه افراد زیادی جذب هنر دیجیتالی و این دنیای بی‌نظیر شده‌اند.

حوزه توکن‌های غیرمثلی می‌تواند بسیار کاربردی‌تر از این هم بشود و در عرصه‌های گوناگونی فعالیت داشته باشد. همچنین افراد زیادی هر ساله به خرید و فروش NFT های هنری می‌پردازند که همین مسئله نشان‌دهنده اهمیت این تکنولوژی در هنر آینده خواهد بود!

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.