خریداران کوتاه مدت بیت کوین در حال تبدیل شدن به هولدرهای بلند مدت هستند؛ گزارش گلاسنود

فکت کوینز: در طول هفته گذشته هولدرهای بلند مدت بیت کوین دارایی های خود را تا حدی به فروش رساندن که نشان از ریسکی بودن بازار دارد، با این حال همچنان هولد کردن برترین استراتژی سرمایه گذاران باقی مانده است. بنابر داده های پلتفرم تحلیلی گلاسنود، عدم قطعیت در وضعیت اقتصاد کلان می‌تواند از دلایل فشار فروش بالا در هفته گذشته توسط هولدرهای بلند مدت و همچنین خارج کردن هولدرهای کوتاه مدت از بازار باشد. در هفته گذشته دارایی های هولد شده به مدت بیش از ۶ ماه، ۵ % از فروش بیت کوین را شامل شدند.

هولدرهای کوتاه مدت که دارایی های خود را کمتر از ۱۵۵ روز هولد کرده‌اند نیز همواره در حال کم شدن هستند اما دلیل آن الزاما فروش دارایی هایشان نیست. گلاسنود بیان داشته است، در حالی که معمولا از هولدرهای کوتاه مدت انتظار فروش دارایی هایشان را داریم، کاهش موجودی اخیر هولدرهای کوتاه مدت به دلیل افزایش زمان نگه داشتن دارایی ها و تبدیل شدن آنها به هولدرهای بلند مدتی رخ داده است.

الگوهای انباشت بیت کوین نشانی از رفتارهای بازار خرسی ندارند، با این حال فشار فروش در این ارز به قوت باقی مانده است. همچنین، بیش از ۷۵% موجودی در گردش بیت کوین علیرغم فروش های اخیر حدود ۶ ماه است که دست نخورده است. گلاسنود معتقد است که این اتفاق نشان دهنده ایمان سرمایه گذاران به هولد کردن بیت کوین برای آینده است.

فروش هولدرهای کوتاه بلند مدتی

گلاسنود همچنین بیان داشت که فروش های اخیر در بازاری قدرتمند رخ داده که تنها روندی خنثی به خود گرفته و هیچگونه حرکت رو به بالا یا پایینی از خود نشان نداده است. بسیاری معتقدند که این اتفاق بیانگر تسلیم شدن است، رویدادی که معمولا در انتهای چرخه های نزولی شاهد آن هستیم. از ماه مه گذشته که قیمت بیت کوین از ۵۸۷۷۱ دلار به ۳۴۹۷۷ دلار رسید شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.

مطلب مفید: چگونه کیف پول MetaMask را به زنجیره هوشمند بایننس متصل کنیم؟

نرخ سود به ضرر موجودی هولدرهای کوتاه مدت همچنان در نزدیکی کمترین میزان خود از اواسط سال ۲۰۲۱ قرار دارد. در حال حاضر ۸۲ % از کوین های هولد شده در ضرر هستند. گلاسنود معتقد است که این اتفاق نشانه ای از یک فاز بازار نزولی است که در آن سرمایه گذاران زرنگ دارایی های خود را دست نخورده نگه می‌دارند تا پس از بازگشت بازار دوباره در سود قرار گیرند.

سود و ضرر هولدرهای کوتاه مدتی

در هفته گذشته خروجی بیت کوین از صرافی ها به اوج خود رسیده است و کوین بیس شاهد خروج ۳۱۱۳۰ بیت کوین از صرافی خود بود، اتفاقی که در ۵ سال گذشته برای این پلتفرم بی سابقه بوده است. چنین اتفاقی بیانگر افزایش محبوبیت و شهرت بیت کوین به عنوان دارایی مدرنی است که هر سرمایه گذاری آن را در سبد دارایی های خود می‌خواهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.