مجوز دسترسی به رمزارزها برای صندوق های سرمایه گذاری در بلاروس

بلاروس در حال صدور مجوزهایی برای دسترسی صندوق های سرمایه گذاری به ارزهای دیجیتال است. پیشنهادی برای انجام این کار بخشی از بسته تغییرات قانونی لازم است که برای جذب چنین موسساتی به کشور طراحی شده است.

در این زمینه وزارت دارایی کشور بلاروس اقداماتی را برای تسهیل سرمایه گذاری های رمزنگاری در این کشور انجام می دهد.

اصلاحیه هایی با هدف جذب صندوق های سرمایه گذاری به بلاروس توسط وزارت دارایی برای مشاوره عمومی منتشر شده است. این وزارتخانه در انگیزه های خود از این ابتکار اشاره کرد، علیرغم وجود چارچوب نظارتی برای سرمایه گذاری های جمعی، تاکنون حتی یک صندوق در کشور ثبت نشده است.

نمایندگان محافل حرفه ای خاطرنشان کرده اند که یکی از دلایل اصلی عدم وجود چنین وجوهی این است که در حال حاضر از سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری منع شده است. وزارت دارایی اذعان کرده است که بازار «نشانه‌های دیجیتال (توکن‌ها»)، اصطلاح قانونی که برای توصیف ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، با سرعتی سریع در حال رشد است.

برای رفع محدودیت ها، این وزارتخانه پیش نویس قطعنامه ای را تنظیم کرده است که مصوبه خود را در مورد فعالیت در بازار اوراق بهادار مربوط به صندوق های سرمایه گذاری اصلاح می کند. این سازمان قصد دارد به صندوق ها اجازه دهد تا به طور همزمان به عنوان فروشنده اوراق بهادار و ساکنان پارک فناوری پیشرفته بلاروس (HTP) فعالیت کنند. دومی یک رژیم قانونی ویژه را مدیریت می کند که برای تسهیل اقتصاد دیجیتال کشور، از جمله بخش کریپتو، ایجاد شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.