آموزش کامل کار با تریدینگ ویو

TradingView امروزه یکی از برترین سیستم عامل های نمودارسازی مبتنی بر مرورگر است. TradingView با ارایه طیف وسیعی از گزینه های سفارشی سازی نمودارها و همچنین تجربه نمودارسازی آسان در دسترس کاربران قرار گرفته است و استانداردهای صنعت نمودارسازی را بالا می برد. کارگزاران غالباً نرم افزارنمودار سازی خاص خود را ارائه می دهند که در گزینه های سفارشی سازی نمودارها، عملکرد دشوار و بسیار محدودی دارند.

TradingView یک متخصص در ارائه یک تجربه نمودارسازی مناسب است که به معامله گران امکان شخصی سازی نمودارهای خود را می دهد. علاوه بر این، TradingView به یک بستر اجتماعی برای معامله گران نیز تبدیل شده است. معامله گران این توانایی را دارند که به بحث ها در خصوص معاملات بپیوندند، راه کار معامله گران دیگر و تعداد زیادی از محتوای جامعه معامله گران را نیز دنبال کنند.

استفاده از TradingView هزینه دارد اما برای معامله گران حرفه ای که به دنبال پیشرفت هستند، این هزینه به عنوان یک سرمایه گذاری است که ممکن است به طور جدی در بودجه آن ها در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی این که برخی ویژگی ها فقط توسط حساب هایی که بابت آن ها پرداخت صورت گرفته قابل استفاده است،‌ یک ضعف برای استفاده از این سایت به شمار می رود.

چرا معامله گران از TradingView استفاده می کنند؟

بسیاری از کارگزاران با از دست دادن و ضرر معامله گران سود بیشتری کسب می کنند. این یک واقعیت است که معامله گران باید در نظر داشته باشند. از نظر آنها، هیچ انگیزه ی واقعی برای ارائه نمودارهایی که دارای پیشرفته ترین ابزار و کارایی باشند وجود ندارد. این ابزار عملکرد معاملات کاربران را بهبود می بخشد و در نتیجه سود کمتری برای کارگزاران به همراه خواهد داشت.

بنابراین چرا آنها وقت و پول خود را برای تهیه یک نرم افزار مناسب صرف کنند در حالی که برای آن ها بهتر است که این هزینه در کارهای دیگر استفاده شود؟ البته همه کارگزاران به این روش عمل نمی کنند، اما بسیاری از آنها همین روش را پیش می گیرند.

اما از طرف دیگر سیستم عامل های مخصوص نمودارسازی با ارائه بهترین نمودارهای موجود به معامله گران سود می رسانند. هدف بیشتر آنها این است که برای معامله گران دسترسی به ابزارهای مفیدی که در معاملات به آن ها کمک خواهد کرد را مهیا کنند. بدیهی است، هرچه تجربه نمودارسازی برای کاربران بهتر باشد، کاربران بیشتری این پلتفرم را به کار می گیرند و در پایان، این منافع به معامله گران برمی گردد و همچنین سایت هایی مانند تریدینگ ویو نیز از این راه کسب درآمد می کنند.

کارگزاران فقط روی فعال کردن معاملات متمرکز شده اند و هنگامی که معامله گر یک معامله را از دست می دهد یا اصطلاحا می بازد، کارگزاران سود می برند. هدف پلتفرم های نمودارسازی ارائه بهترین تجربه نمودارسازی برای معامله گران است. به عنوان یک معامله گر، بدیهی است که معامله گر می خواهد درآمد کسب کند. آیا اگر شما به عنوان یک معامله گر می دانستید این نرم افزار مانع شما می شود و باعث می شود درآمد کمتری داشته باشید، از نرم افزار نمودار کارگزار استفاده می کردید؟ قطعا نه. اما این چیزی است که معامله گران معمولا از آن بی اطلاع هستند و در این صنعت اتفاق می افتد.

بنابراین اگر معامله گر قصد بهبود عملکرد معاملاتی خود را داشته باشد، TradingView ممکن است همان چیزی باشد که برای ارتقا سطح خود برای ورود به مرحله حرفه ای معاملاتی نیاز دارد. TradingView برخی از بهترین ابزارها و عملکردهایی را که در کل حرفه معاملاتی خود مشاهده کرده ام را ارائه می دهد. البته نمی توان از هزینه ی بالای آن نیز چشم پوشی کرد.

در این راهنما من ابزارهایی را به شما نشان می دهم که در جای دیگری به صورت رایگان ندیده ام، ابزارهایی که یک کار 5 دقیقه ای را به یک کار 5 ثانیه ای تبدیل می کنند. به همین دلایل و موارد دیگر، من معتقدم TradingView یکی از بهترین سیستم عامل های نمودارسازی است که در حال حاضر در دسترس معامله گران قرار گرفته است.

نحوه ایجاد حساب در TradingView

برای ایجاد یک حساب کاربری می توان به سادگی وارد سایت تریدینگ ویو شد و روی «join for free» در گوشه سمت راست بالا کلیک کرد، طبق مراحل و دستورالعمل ها پیش رفت و با موفقیت یک حساب رایگان با TradingView ایجاد می شود. حساب رایگان به کاربران امکان دسترسی به ویژگی های زیر را می دهد:

  • دسترسی به نمودارها
  • ۳ شاخص در هر نمودار
  • ۱ طرح نمودار ذخیره شده
  • ۱ الگوی اندیکاتور
  • 1 واچ لیست (Watchlist) پیشرفته
  • ۱ اندیکاتور روی اندیکاتور

متأسفانه، استفاده از حساب رایگان به معنای مشاهده تبلیغات گاه به گاه است. ممکن است آزاردهنده باشند اما خیلی زیاد نیستند. با یک حساب پولی، کاربر هیچ تبلیغی نمی بیند.

اگر از پرداخت هزینه برای TradingView مطمئن نیستید، من توصیه می کنم از یک ماه استفاده آزمایشی رایگان استفاده کنید. شما به همه ابزارها دسترسی خواهید داشت و وقت کافی برای آزمایش و یادگیری نرم افزار نیز خواهید داشت. فقط به یاد داشته باشید دوره آزمایشی رایگان پس از یک ماه به پایان می رسد و سپس برای هر دوره آزمایشی که در آن ثبت نام کرده اید از شما هزینه دریافت می شود.

بیایید به حساب های مختلفی که در دسترس معامله گران قرار گرفته است، نگاهی بیاندازیم:

انواع مختلف حساب در تریدینگ ویو

TradingView چهار نوع حساب (به ترتیب هزینه) ارائه می دهد:

  1.  حساب رایگان (Free account)
  2. حساب حرفه ای (Pro account)
  3. حساب حرفه ای + (Pro + account)
  4. حساب ویژه (Premium account)

انواع نمودارها در تریدینگ ویو

TradingView نمودارهای زیادی برای ارائه دارد. در این بخش نمای کلی نمودارها و گزینه های اصلی موجود در آن ها را بررسی می کنیم:

نمای کلی نمودارها و گزینه های اصلی

در تصویر بالا، من بخش های اصلی پلتفرم نمودار TradingView را برای شما برچسب گذاری کرده ام. بعداً به جزئیات بیشتر هر یک از این بخش ها می پردازم.

  1. این نوار ابزار برتر است که در آن می توانید مواردی مانند چارچوب زمانی، اندیکاتورها، طرح ها و غیره را پیدا کنید.
  2. سمت چپ تصویر که با عدد ۲ نشان داده شده است بیشترین بخش مورد استفاده کاربر در TradingView خواهد بود. این بخش همه ابزارهایی که کاربر می تواند در نمودار خود قرار دهد را در خود جای داده است.
  3. این ناحیه نمودار اصلی است که در آن از تمام شاخص ها و ابزارها استفاده می شود.
  4. در اینجا می توان جفت رمزارزها (currency pairs) و واچ لیست خود و همچنین برخی از ابزارهای مفید مانند هشدارها، تقویم اقتصادی و برخی از ابزارهای اجتماعی خود را پیدا کرد.
  5. از نوار ابزار پایین بیشتر برای یادداشت و آزمایش استفاده می شود. همچنین جایی است که کاربر می تواند حساب کارگزار خود را به TradingView متصل کند، این بخش به کاربر این امکان را می دهد که مستقیماً از TradingView معاملات را وارد کند (البته اگر کارگزار این اجازه را بدهد).

بخش اصلی نمودار

اگر کاربری قبلاً از TradingView استفاده نکرده باشد، احتمالاً موارد زیادی که اکنون دوست ندارد و برای او عجیب به نظر می رسد را در صفحه مشاهده می کند. شاید کاربری یک نمودار خطی را به شمعی ترجیح می دهد، یا شاید طرح رنگ مطابق سلیقه او نباشد. خوشبختانه سفارشی کردن نمودارهای کاربران بسیار آسان است. کافیست در قسمت اصلی کلیک راست کرده و روی Settings کلیک شود. با این کار پنجره جدیدی باز می شود که می توان همه چیز را از این قسمت تغییر داد.

کافیست در قسمت اصلی کلیک راست کرده و روی Settings کلیک شود

در اینجا مواردی مانند بخش مقیاس ها یا Scales دیده می شود. بعضی از افراد دوست دارند ببینند قیمت فعلی چقدر است، در حالی که دیگران فقط با هایلایت کردن آن در نمودار راحت هستند. به سادگی می توان کادر System Last Value Label را علامت گذاری کرد. همچنین می توان رنگ نمودار خود را از سفید به سیاه یا حتی آبی تغییر داد. یک جعبه الگو در پایین سمت چپ تنظیمات نمودار وجود دارد. توصیه می شود برای شخصی سازی نمودارهای خود کمی وقت بگذارید چون این فضای معاملاتی همیشگی شماست بنابراین باید آن را متعلق به خودتان کنید!

اگر کاربری بخواهد با یک صفحه شبیه یک تخته سنگ تمیز شروع کند و هیچ نشانگر یا ابزار نقاشی روی نمودار نداشته باشد، TradingView حذف همه چیز را امکان پذیر کرده است:
می توان بر روی ناحیه نمودار اصلی کلیک راست کرده و گزینه Remove All Indicators یا Remove All Drawing Tools را انتخاب کرده تا در یک لحظه آنچه را که لازم نداریم حذف کنیم!

منوی راست کلیک ویژگی های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد. یکی از این ویژگی ها ویژگی Reset Chart است. اگر اندازه نمودار اشتباه وارد شده باشد، می توان برای بازگرداندن به اندازه پیش فرض و همچنین شمع باز فعلی، روی تنظیم مجدد نمودار (Reset Chart) کلیک کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مفید در منوی کلیک راست، ویژگی Add Alert است. با این کار می توان هشدار را دقیقاً در نقطه قیمتی که کلیک راست شده، اضافه کرد. در این حالت یک پنجره جدید باز می شود، در آنجا می توان تمام گزینه ها را به دلخواه تغییر داد حتی اگر کاربری بخواهد می تواند مقدار را نیز تغییر دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.