نقش پررنگ رمزارزها در انتخابات ریاست جمهوری کره!

کره جنوبی برای انتخاب رئیس جمهور بعدی خود در روز 9 مارس رأی گیری خواهد کرد و به نظر می‌رسد که کریپتو نقشی بسیار مهم در تعیین خروجی این انتخابات خواهد داشت.

به گزارش سایت کریپتونیوز، دادستان کل سابق کره جنوبی یون سوک-یئول (Yoon Suk-yeol) از حزب قدرت مردم، بعد از یک کمپین تبلیغاتی پرتنش و عجیب قصد دارد حزب دموکرات حاکم را کنار بکشد. کاندیدای این حزب لی جائه-میونگ (Lee Jae-myung) نام دارد که یک مرد 57 ساله و فرماندار سابق استان Gyeonggi، ثروتمندترین و پرجمعیت ترین استان کره جنوبی، است.

طبق گزارشات هر دو کاندیدا در کمپین‌های خود علاقه و تمایل خود را به کریپتو نشان داده‌اند و بیانیه‌های مختلفی در حمایت از این حوزه منتشر کرده‌اند. از این رو انتظار می‌رود که با روی کار آمدن هر یک از این دو کاندیدا، سیاست‌های کنونی کره جنوبی در قبال کریپتو که توسط رئیس جمهور منتقد کریپتو فعلی یعنی مون جائه-این (Moon Jae-in) اعمال شده، تغییر خواهد کرد.

تحت مدیریت مون، عرضه اولیه کوین (ICO) در همه اشکال ممنوع اعلام شده بود و بازی‌های P2E یا درآمدزا هم به شدت محدود شده بود. علاوه بر این صرافی‌های کریپتویی و ارائه دهندگان کیف پول هم با مجموعه ای از سختگیرانه ترین قوانین ممکن روبرو شده بودند.

ولی با این وجود، محبوبیت کریپتو در کره جنوبی به شدت افزایش یافته است، زیرا بسیاری از جوانان کره به بیت کوین و ارزهای دیجیتال علاقمند شده‌اند. در یک تلاش دو جانبه بسیار کمیاب از طرف لی و یون، این دو کاندیدا دولت را مجاب کردند تا اجرای قانون مالیات بر درآمد کریپتو را تا سال آینده به تعویق بیندازد.

هر دو نامزد انتخاباتی قصد دارند با نشان دادن علاقه و تمایل خود به کریپتو، رأی نسل جوان کره را به سمت خود بکشند. برای یون، جذب کردن رأی جوانان اهمیت زیادی در برنده شدن در پایتخت این کشور، سئول دارد زیرا نتیجه رأی آن تاثیر شگرفی در نتیجه کل انتخابات امروز خواهد گذاشت.

بنابر آخرین نظرسنجی Real Meter، یون توانسته یک فاصله 5 درصدی را با رقیب خود ایجاد کند، زیرا 45 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که قصد دارند به حزب قدرت مردم رأی بدهند. فقط 40 درصد از شرکت کنندگان به لی رأی خواهند داد. البته یک کاندید دیگر به نام آن چول-سو (Ahn Chul-soo) هم در این انتخابات شرکت کرده که در واقع نامزد حامی یون است و در این نظرسنجی هم 7% از آرا را به خود اختصاص داده است. این یعنی کناره گیری آن و حمایت او از یون باعث می‌شود که این 7 درصد هم به یون رأی دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.