چرا قیمت کاردانو بالا نمی‌رود؟

با ریکاوری بازار کریپتو به خاطر اخبار مثبت اخیر مرتبط با فرمان اجرایی جو بایدن، کاردانو هم از جمله آلت کوین‌هایی بود که ریکاوری خود را آغاز کرد. البته، با اینکه نمودار قیمت توکن ADA در 24 ساعت گذشته رشد خوبی را ثبت کرده است ولی به نظر نمی‌رسد که روند کلی نمودار به این زودی‌ها تغییر کند.

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، با اینکه قیمت کاردانو و عملکرد توکن آن در صرافی‌ها در وضعیت مثبت و خوبی است ولی عملکرد آن‌چین شبکه هنوز بسیار منفی است. از طرفی احتمال می‌رود که این وضعیت برای مدت دیگر هم ادامه یابد زیرا قیمت کاردانو در 6 ماه اخیر بیش از 71 درصد سقوط کرده است.

علاوه بر این، جهش اخیر تنها ریکاوری نمودار قیمت نبوده که می‌تواند به طور کامل از بین برود. در هفته گذشته هم قیمت ADA رشدی 12.5 درصدی را ثبت کرد ولی در 5 روز بعدی به طور کامل آن جهش را از بین برد.

حالا که هرگونه تلاش برای بازگشت نمودار توسط خرس‌ها خنثی می‌شود، سرمایه‌گذاران درمانده و سردرگم کنونی در آستانه از دست دادن ایمان خود نسبت به شبکه کاردانو قرار دارند. در حال حاضر فقط 10 درصد از سرمایه‌گذاران در سود هستند و 88 درصد دیگر ضررهای هنگفتی را متحمل شده اند.

the full story behind ADAنمودار سود/ضرر سرمایه گذاران کاردانو

دلیل دیگر ضرر این دسته از سرمایه‌گذاران این است که اغلب آن‌ها در طول جهش‌های اواسط سال 2021 وارد این شبکه شده‌اند. شبکه کاردانو بعد از شروع پشتیبانی از قراردادهای هوشمند سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود جلب کرد. البته این ضررها کاملاً معقولانه هستند، زیرا سطح قیمت کنونی کاردانو از سطح فوریه 2021 هم کمتر است.

در واقع تنها اشخاص فعال در شبکه کاردانو فقط نهنگ‌های این بلاکچین بوده‌اند. در طول ماه فوریه، این گروه از سرمایه‌گذاران ثروتمند تراکنش‌هایی با میانگین 12 میلیارد دلار ثبت کردند. در حال حاضر و با وجود جهش قیمت 8 درصدی این آلت کوین، به نظر می‌رسد در بلند مدت هنوز بارقه‌هایی از امید را نمی‌توان دید.

تا ژانویه امسال، حداقل ارزش بازار کاردانو مثبت بود. ولی از آن زمان تاکنون قیمت این کوین از سطح حمایت بسیار مهم 1 دلار پایین تر رفت و حالا هم در حوالی 0.8 دلار معامله می‌شود. این ریزش شدید را نمی‌توان با یک رشد کوچک 8 درصدی جبران کرد. در آخر ارزش کل شبکه هم سقوط قابل توجهی داشته است که در تصویر زیر با نمودار نرخ MVRV قابل مشاهده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.