بیشترین کاربران رمزارزها در چه کشورهایی هستند؟

هر روز خبر‌های مربوط به پذیرش رمزارزها در سراسر جهان بیشتر می‌شود. در سال 2021، حدود ۳.۹ درصد مردم جهان در بازار رمزارزها فعالیت داشته‌اند. در واقع بسترهای مبتنی بر کریپتو میزبان سیصد میلیون کاربر بوده‌اند. همچنین بیش از 18000 کسب و کار در حال حاضر پرداخت‌های ارز دیجیتال را می‌پذیرند.

Cryptocurrency across the world

ارزش مالی بازار رمزارزها در فوریه 2021 به 1 تریلیون دلار رسید و در سال ۲۰۲۰ بیت کوین 66 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده بود.

بالاترین کشورها از نظر تعداد کاربران رمزارزی

  • حدود 100 میلیون کاربر هندی در بازار رمزارزها فعالیت دارند.
  • آمریکا با ۲۷ میلیون کاربر رمزارزی در رتبه دوم قرار دارد.
  • نیجریه ۱۳ میلیون کاربر رمزارز دارد.
  • ویتنام با ۵.۹ میلیون کاربر رمزارزی در رتبه چهارم قرار دارد.
  • بریتانیا با ۳.۳ میلیون کاربر در رده‌های بعدی قرار دارند.

Cryptocurrency across the world

جمعیت‌شناسی کاربران رمزارز

طبق داده‌های تحلیلی:

  • ۷۹ درصد از سرمایه‌گذاران این بازار را مردان تشکیل می‌دهند و ۲۱ درصد بانوان هستند.
  • ۵۸ درصد فعالان کریپتوکارنسی زیر ۳۴ سال سن دارند.
  • ۸۲ درصد از کاربران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
  • ۳۶ درصد نیز بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

Cryptocurrency across the world

بین سال‌های 2012 تا 2021، قیمت بیت کوین بیش از 540000 درصد افزایش یافته است. بیت کوین در سال 2020 به نرخ رشد سالانه 274٪ رسید. پیش‌بینی می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال از سال 2019 تا 2025 با نرخ رشد ترکیبی سالانه 56.4٪ به مسیر خود ادامه دهد.

تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه‌های مختلف

ارزهای دیجیتال تاثیرات زیادی روی کسب‌و‌کارها داشته‌اند. در تصویر زیر برخی از مشهورترین برندهای جهان که پرداخت‌های رمزارزی را می‌پذیرند، مشاهده می‌کنید.

Cryptocurrency across the world

خرده‌فروشی‌ها

بیش از 40 درصد مشتریانی که از رمزارز برای پرداخت استفاده می‌کنند، تازه‌‌واردها به دنیای تجارت الکترونیک هستند. تعداد تراکنش‌های پرداخت‌شده با ارز دیجیتال در فروشگاه‌های اینترنتی هر سال ۱۲.۵ درصد رشد می‌کند. همچنین شرکت‌هایی که پرداخت‌های رمزارزی را می‌پذیرند، میانگین بازگشت سرمایه 327 درصدی دارند.

کالاهای لوکس

پذیرش ارزهای دیجیتال از برندهای لوکس در برابر خطرات بازارهای تقلبی و کالاهای کپی‌شده محافظت می‌کند. برندهای لوکس از رمزارزها برای ایجاد تجربیات جدید و خاص برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. برای مثال برخی از اقلام کمیاب فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال قابل خرید است.

حواله‌های مالی

حجم حواله‌های دیجیتال و مبادلات مالی بین‌المللی در سال 2020 به 95.96 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر 15.8 درصد از حواله‌کنندگان از ارز دیجیتال برای انتقال پول استفاده می‌کنند. حواله به کمک رمزارزها ۳۸۸ برابر سریع‌تر و ۱۲۷ برابر ارزان‌تر از روش‌های حواله سنتی است.

بازی

در سال 2020 بیش از 41.9 میلیون گیمر صاحب ارز دیجیتال شدند. صنعت بازی‌های مبتنی بر کریپتو در این سال درآمدی معادل 321 میلیون دلار داشته است. مردم منطقه آسیای شرقی و مرکزی با 22.6 میلیون گیمر بالاترین میزان مشارکت در کریپتو را دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.