ارزهای دیجیتال آینده دار بلند مدت

سرمایه گذاری در همه بازارهای مالی به صورت بلندمدت و کوتاه مدت انجام می‌گیرد. در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری بلندمدت، سودآوری بیشتری نسبت به کوتاه مدت دارد. برای به دست آوردن سود حداکثری باید ارزهای دیجیتال آینده دار بلندمدت را انتخاب کنیم تا دستخوش هیجانات ناگهانی این بازار نشویم.

تحلیل کلی ارز دیجیتال

در صفحه خرید و فروش ارز دیجیتال آنلاین تبدیل آمده‌است:

«ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۰ با بیت کوین هویت پیدا کرده و تحولی در حوزه مالی ایجاد کردند تا به امروز با گسترش کاربردهایشان در حال رشد فزاینده بوده و هستند ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از تنها ۵ میلیارد در سال ۲۰۱۴ به ۳۰۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده که معادل حدود ۶۰,۰۰۰ درصد رشد است در این میان ارزها خود به حوزه‌های مختلف از جمله NFT، متاورس، مالی، انتقال فایل، هوش مصنوعی و غیره تقسیم می‌شود و هر حوزه بر حسب کاربری‌هایش در زمان‌های بیشتر از سایر حوزه‌ها رشد می‌کند».

بیت کوین

شاید وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال یا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌شود، به سرعت بیت کوین به ذهن شنونده خطور کند؛ طبیعی است که وقتی بزرگترین و با سابقه‌ترین رمز ارز است باید هم ارزش افزوده آن را همیشه با خود همراه داشته باشد.

بدون تعارف باید بیت کوین را پادشاه بی‌چون و چرای ارزهای دیجیتال دانست، زیرا هر وقت با کاهش یا افزایش قیمت مواجه می‌شود، تاثیرش را به طور مستقیم بر همه رمز ارزهای دیگر می‌گذارد و این تنها یک مفهوم دارد: «اقتدار».

بیت کوین با دو مزیت ویژه اولین بودن که در هر پروژه تاثیر بسیار زیادی در موفقیت دارد و همچنین محدود بودن این رمز ارز و تقاضای بسیار زیاد جهانی تبدیل به بهترین شده است و همچنین امنیت شبکه بسیار بالایی دارد.

بسیاری از موسسات مالی و حتی غول‌های بانکی، بیت کوین را به عنوان واقعیتی غیرقابل انکار پذیرفته‌اند و برخی از آن‌ها، روی این رمز ارز، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیز انجام داده‌اند. قیمت بیت کوین پس از آن که در سال 2021 به ۶۹۰۰۰ دلار رسید، هم اکنون (زمان نگارش مقاله) نیمی از قیمت خود را از دست داده و فرصت خوبی برای خرید در صرافی دیجیتال را فراهم آورده است.

اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم یکی از بزرگترین ارزها در بازار رمز ارزی است. هرچند در ماه‌های گذشته نوسانات زیادی در این رمز ارز مشاهده کرده‌ایم، اما هنوز هم یکی از برترین و پر قدرت‌ترین رمز ارزهاست. بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، اعتقاد ویژه‌ای به رمز ارز اتریوم دارند. اتریوم با ارزش ۴۴۳ میلیارد دلاری خود بیش از ۱۸ درصد از سهم بازار رمز ارزها را به خود اختصاص داده است. این ارز در دو سال گذشته بیش از ۲۷۷۰ درصد رشد داشته که به این معنی است که اگر فردی دو سال پیش تنها ۱۰۰۰ دلار از این ارز را خریداری کرده باشد، امروز به صورت تقریبی دارایی این فرد تبدیل به ۲۷۰۰۰ دلار شده است. البته هنوز هم برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز دیر نیست.

سرمایه گذاری بلند مدت در این ارز در آینده سود قابل توجهی خواهد داشت. در حال حاضر قیمت این ارز نسبت به بیشترین ارزش خود کاهش زیادی پیدا کرده است که نشان از زمان خوب ورود و خریداری این رمز است.

سولانا

شبکه سولانا، یک اکوسیستم غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و سریع است. این پروژه با هدف تبدیل‌شدن به بستری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) ایجاد شد و در حال حاضر یکی از رقبای اصلی اتریوم به حساب می‌آید. سرعت انجام تراکنش‌ها، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و مقیاس‌پذیری بالای شبکه باعث شده است تا این پروژه به‌سرعت به یکی از اکوسیستم‌های پیشتاز در حوزه بلاکچین تبدیل شود.

کُندی استفاده از شبکه‌هایی مثل بیت کوین باعث ظهور فناوری‌های تازه‌ای شده است. چند سال بعد اتریوم کار خود را با ظرفیت حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه آغاز کرد ولی با گذشت زمان این عدد هم کافی نبود. حالا با ظهور سولانا و پلتفرم‌های مشابه، ظرفیت پردازش بلاکچین‌ها بسیار بالاتر رفته و افراد می‌توانند در عین بهره‌مندی از ویژگی غیرمتمرکز بودن، با سرعتی زیاد تعاملات مالی خود را انجام دهند.

در توصیف دقیق‌تر هدف سولانا، می‌توان گفت که این شبکه آمده است تا تمرکززدایی در هر حوزه‌ای را تسریع کند. کارمزدهای بسیار پایین این بلاکچین، عملکرد بسیار سریع آن در تأیید تراکنش‌ها و غیرمتمرکزبودن آن باعث شده است تا به اینجا این شبکه محبوبیت بسیار زیادی در میان توسعه‌دهندگان، کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران پیدا کند.

بازدهی مناسب این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر، آن را به یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل کرده است. در بسیاری از مقاطع، با وجود سقوط بازار ارزهای دیجیتال، سولانا سیر صعودی خود را حفظ و بر خلاف جهت روند بازار، اوج تاریخی جدید را ثبت کرد.

توجه به محبوبت زیاد سولانا در میان کاربران، بیشتر کیف پول‌های مشهور از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و از آنجا که ارزش بازار بالایی دارد، کمتر صرافی‌ای را پیدا می‌کنید که خرید سولانا را در فهرست ارزهای خود نداشته باشد.

پتانسیل‌های سولانا بسیار زیاد است و در حال حاضر هم به‌عنوان یکی از رقبای اصلی اتریوم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مقبولیت و پذیرش بالا از یک سو و کاربردهای زیاد اکوسیستم سولانا از سوی دیگر، نوید روزهای روشن‌تر را برای سولانا می‌دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.