چگونه با بازی‌های رمزارزی ثروتمند شویم؟!

بازی‌های درآمدزا (P2E) نوع جدیدی از بازی‌ها هستند که علاوه‌ بر بحث سرگرمی، امکان کسب درآمد را هم برای گیمرها فراهم می‌کنند. این مدل جدید از بازی‌ها، انقلاب بزرگی را در صنعت گیمینگ به وجود آورده‌اند، به طوری‌ که در حال حاضر پروژه‌های زیادی به دنبال طراحی و توسعه بازی‌های P2E رمزارز محور هستند.

به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز، اگر چه امکان کسب درآمد از طریق بازی، مفهوم جدیدی نیست، اما با ظهور بلاکچین و مهم‌تر از همه، با رونق گرفتن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، به سطح کاملاً جدیدی رسیده است.

عصر بازی‌های P2E با اتریوم آغاز شد؛ چون در آن روزهای ابتدایی، اتریوم تنها پلتفرم موجود بود. برای چندین سال هم، اتریوم تنها بلاکچین پیشرو در حوزه قراردادهای هوشمند و توسعه بازی‌های رمزارزی به شمار می‌رفت. این موضوع، منجر به راه‌اندازی بازی‌های درآمدزای بسیاری در شبکه اتریوم شد که از جمله محبوب‌ترین آنها می‌توان به کریپتوکیتیز و دیسنترالند اشاره کرد.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۳٫۲ میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد، بازی‌های P2E با ارائه مزیت‌های رقابتی و امکانات جذاب، در حال جذب مخاطبان بسیار بیشتری هستند. در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش P2E اکنون در آستانه پذیرش گسترده قرار دارد و گیمرها از این مدل جدید بازی، به عنوان روشی برای کسب درآمد استقبال می‌کنند.

آنچه که در بازی‌های P2E مهم است، استراتژی‌ها و مهارت‌ها و نحوه استفاده گیمرها از آنها برای کسب درآمد حداکثری از هر بازی است. بسیاری از گیمرها مهارت‌های بسیار خوبی دارند، اما اکثریت آنها در محیط وب ۲ باقی مانده‌اند، جایی که بیشتر از طریق استریمینگ و تورنمنت‌های بازی می‌توان به کسب درآمد پرداخت. تغییر بزرگ بازی‌های P2E این است که به گیمرها بسته به نحوه بازی استراتژیک آنها پاداش می‌دهد.

به عنوان مثال، بازی‌های محبوبی مانند اکسی اینفینیتی به بازیکنان این فرصت را می‌دهند که از مهارت‌های خود در بازی کردن کسب درآمد کنند و نه فقط با برنده شدن در تورنمنت‌ها و غیره. بنابراین، اکنون و در عصر P2E، بیش از هر زمان دیگری داشتن مهارت‌های بازی ضروری است. در این صورت، گیمرها می‌توانند صرفاً با بازی کردن پول زیادی به دست آورند.

صنعت P2E آنقدر گسترش یافته که در حال حاضر، با صدها بازی اشباع شده است؛ بازی‌هایی که همه آنها گیم پلی و مدل پاداش‌دهی مشابهی را ارائه می‌دهند. بنابراین، یافتن بازی‌های مناسب برای گیمرها دشوار شده است.

برای حل این مشکل، پلتفرم‌ها سخت در تلاشند تا با ارائه راه‌حلی، گیمرها را به سمت بازی‌های مناسب راهنمایی کند. LUDO یکی از این پلتفرم‌هاست که در حال توسعه یک پلتفرم چند زنجیره‌ای با تاکید بر قابلیت استفاده و رویکرد خالق محور است. یکی از اهداف اصلی پلتفرم LUDO، هدایت گیمرها به سمت بازی‌هایی است که بهترین فرصت‌های کسب درآمد را برای آنها فراهم کنند.

اگرچه بازی‌های P2E ممکن است پول زیادی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند، اما باید تاکید کرد که جنبه نوآوری این مدل بازی‌ها هم بسیار مهم است. اینکه بخش P2E ایده‌های جدیدی را ایجاد کرده و از آنها برای حل مشکلات دنیای واقعی استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که بازی‌های رمزارز محور برای ماندن آمده‌اند!

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.