تاثیر تحریم روسیه بر قیمت رمزارزها

در طی چند هفته گذشته و به دلیل حمله نظامی کشور روسیه به اوکراین، تحریم‌های سنگینی از جانب کشور‌های غربی، به خصوص ایالات متحده آمریکا، بر روسیه تحمیل شده است.

به گزارش سایت دیلی هودل، این تحریم‌ها در حوزه‌های گوناگونی اعمال شده‌اند که یکی از آن‌ها، تحریم در حوزه دسترسی و استفاده کاربران روسی از بازار رمزارزها است.

طی چند روز گذشته و درپی فشار ایالات متحده، صرافی‌های و موسسات ارائه دهنده خدمات رمزارزی موظف شده‌‌اند که خدمات خود را به کاربران روسی ممنوع یا محدود کنند.

تحریم‌های بانکی و اقتصادی زیادی از جانب غرب، بر روسیه و بانک‌های این کشور تحمیل شده‌ است. بسیاری از بانک‌های بزرگ روسیه که تحت حمایت دولت این کشور نیز بودند، تحت تحریم‌های سنگین قرار گرفته‌اند.

بسیاری از روسی‌هایی که در خارج کشور زندگی می‌کردند، نمی‌توانستند از کارت‌های روسی خود استفاده کنند و به موجودی حساب روسی خود دسترسی داشته باشند.

به نظر شما آیا اتفاقی است که پس از این رویدادها، بازار رمزارزها با صعودی 10 درصدی مواجه شد؟

بلوکه شدن سرمایه‌های مردم روسیه در بانک‌های غربی و عدم اجازه دسترسی آن‌ها به وجوه‌شان باعث شده تا مردم دنیا تا حدی متوجه شوند که این سیستم مالی سنتی، چقدر به ضرر آن‌ها تمام می‌شود!

این درحالی است که اگر شما بیت کوین را در کیف پول خود داشته باشید، هیچ دولتی و نهادی نمی‌تواند آن را تحریم کند.

این اولین بار نیست که دارایی‌های مردم یک کشور بلوکه می‌شود! یک بار هم این اتفاق در مکزیک افتاده است. در سال 1982 مکزیک اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های دلاری مردم کرد و همین مسئله باعث شد تا مردم مکزیک حدود 30 درصد اموال خود را از دست بدهند.

این اتفاقات و اعمال محدودیت‌های مالی می‌تواند برای بازار رمزارزها بسیار مفید باشد!

به‌نظر می‌رسد که با رخ دادن این رویداد‌ها، سرمایه‌های بیشتری به سمت بازار رمزارزها وارد خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.