داستان عشق کاردانو و کوتی!

کاردانو را می‌توان محبوب‌ترین پروژه بازار رمزارزها دانست! علاقه زیاد سرمایه‌گذاران به این رمزارز، بخصوص سرمایه‌گذاران ایرانی، به دلیل قدرتمند بودن این پروژه از لحاظ بنیادی است!

به گزارش سایت کریپتو پوتیتو، کوتی نیز یکی از پروژه‌های موفقی است که با غول صنعتی اپل (Apple) نیز همکاری دارد. کوتی با بنیاد کاردانو نیز همکاری می‌کند و پروژه‌های مشترکی را پیش می‌برد.

شهاف بار گفن (Shahaf Bar-Geffen) مدیرعامل و بنیا‌گذار کوتی (Coti) و چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) مدیرعامل و بنیان‌گذار کاردانو (Cardano) است.

Cardano-coti-cooperation

کوتی یک شبکه بلاک‌چین لایه 1 است که برای پرداخت بهینه شده است. عمده فعالیت و کاربرد این رمزارز، برای استفاده جهت پرداخت است.

به گفته بار گفن، کوتی برای حل مشکلات بانکی و تراکنش‌های گران قیمت و مهم‌تر از همه، عدم شفافیت به وجود آمده است.

همچنین یکی از راه‌هایی که اکوسیستم کوتی برای کسب سود کاربران خود قرار داده است، استخر‌های الگوریتمی و غیرمتمرکز ( Algorithmic And Decentralized Pool ) است.

هولدر‌های (Holder) کوتی می‌توانند با در اختیار استخر گذاشتن کوتی‌های خود، سود دریافت کنند!

چرا کاردانو و کوتی به هم نزدیک شدند؟

اگر دنبال کننده اخبار مربوط به کاردانو بوده باشید، می‌دانید که این اکوسیستم به دنبال راه‌اندازی یک استیبل کوین به نام (DJED) است.

شبکه کوتی، عرضه کنند رسمی این استیبل کوین خواهد بود! همان‌طور که گفته شد، کاردانو و کوتی همکاری خوبی باهم دارند و این همکاری هر روز عمیق‌تر می‌شود.

استیبل کوین DJED به عنوان رمزارز قیمت ثابت اکوسیستم کاردانو استفاده خواهد شد.

کاردانو اکوسیستمی بسیار بزرگ دارد و پروژه‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز زیادی بر بستر این شبکه فعالیت می‌کنند.

بنابراین، استیبل کوین DJED قرار است تا نقش جفت ارز را در صرافی‌های فعال بر بستر کاردانو بازی کند. مانند نقشی که استیبل کوین تتر (Tether) بر دوش دارد.

در چند ماه اخیر، کاردانو و اکوسیستم آن به دلیل عملکرد ضعیف رمزارز بومی آن، مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

ولی نکته حائز اهمیتی که در رابطه با کاردانو وجود دارد، پایه‌های قدرتمندی است که دارد! مهندسان زیادی در بنیاد کاردانو فعالیت می‌کنند.

تعداد مقالات علمی که بنیاد کاردانو منتشر کرده است، از بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان بیشتر است!

کاردانو پروژه‌ای است که برای سال 2030 برنامه ریزی دارد! این گفته موسس آن است و احتمالا در آن زمان خواهید دید که بسیاری از رمزارزهای امروزی دیگر وجود نخواهند داشت!

دو بنیاد قدرتمند کوتی و کاردانو قرار است تا همکاری بسیار تنگاتنگی در زمینه توکن‌های غیرمثلی (NFT)، متاورس (Metaverse) و حتی بازی‌های Play To Earn داشته باشند!

همچنین بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کاردانو قدرتمند‌ترین رمزارز از لحاظ بنیادی است!

این همکاری‌هایی که در حوزه‌های مختلف، بین کاردانو و کوتی انجام می‌شود، از نگاه بنیادی بسیار حائز اهمیت است!

هر دوی این پروژه‌ها، آینده دار هستند و قدرت خود را نیز نشان داده‌اند! اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، این دو پروژه را از دست ندهید!

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.