ورود شرکت انیمیشن والت دیزنی به متاورس

شرکت والت دیزنی (Walt Disney) جدیدترین کمپانی بین‌المللی و بزرگی است که به حوزه NFT و متاورس وارد می‌شود. آگهی استخدام جدید این شرکت نشان می‌دهد که دیزنی به دنبال به خدمت گرفتن یک مدیر توسعه برای رهبری اقدامات بین‌المللی این شرکت در حوزه NFT است. مارول (Marvel) یکی از اعضای امپراتوری سرگرمی دیزنی هم چندی پیش به وسیله همکاری با Veve به منظور فروش NFT های مارول، به این حوزه ورود کرده بود.

در یک آگهی استخدام در وبسایت جذب نیروی دیزنی مشخص شده که شعبه مرکزی و آمریکای این کمپانی رسانه و سرگرمی بزرگ به دنبال استخدام یک مدیر توسعه تجاری است تا مسئول «استراتژی توزیع تجربیات دیجیتال» این شرکت باشد. این آگهی استخدام جدید، کمی بعد از اخذ مجوز دیزنی برای استفاده از تکنولوژی متاورس در پارک‌های تم دارش منتشر شده است.

در توضیحات این آگهی نوشته شده که فرد مورد نظر باید مسئول تشخیص و تأمین درآمدهای حاصل از این بخش باشد و همچنین بر ارتباط دیزنی با این حوزه نظارت کند. به طور کلی این مدیر باید مسئول استراتژی NFT کمپانی دیزنی باشد.

شرایط لازم جهت ثبت درخواست برای این سمت شامل داشتن «علم و اشتیاق برای دارایی‌های دیجیتال و NFT ها» و همچنین تجربه در اخذ مجوز و توسعه تجاری می‌شود.

این آگهی استخدام در حالی منتشر شده که چندی پیش باب ایگر (Bob Iger)، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سابق دیزنی در مصاحبه با خبرگزاری New York Times گفت که این شرکت در نظر دارد که حضور پررنگی در دنیای متاورس داشته باشد. ایگر خاطر نشان کرد که سری فیلم‌های محبوب دیزنی از جمله جنگ ستارگان، فیلم‌های پیکسار و مارول باعث می‌شود که NFT های این شرکت «خارق العاده» باشند.

تاکنون همانند دیزنی، چندین شرکت بزرگ دیگر هم علاقه خود برای ورود به دنیای توکن‌های غیر مثلی (NFT) را اعلام کرده اند. اخیراً شبکه اجتماعی توییتر هم برای مدیریت بخش NFT خود هم آگهی استخدام منتشر کرده بود. یوتیوب و شرکت مادرش گوگل و همچنین Meta هم این اواخر علاقه خود به حوزه Web 3 را علنی کرده اند.

علت اصلی این حجم از توجه و محبوبیت این حوزه به خاطر شکوفایی انفجاری NFT ها در سال 2021 است. بازار NFT با وجود ریزش کلی بازار کریپتو، در ماه ژانویه یک رکورد جدید ثبت کرد. بنابر داده‌های وبسایت The Block، فروش ماهانه NFT در این ماه با ثبت رکوردی جدید به رقم قابل توجه 6 میلیارد دلار رسیده است. در ضمن در این ماه سلبریتی‌های زیادی هم علاقه خود به این حوزه را اعلام کردند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.