دلایل عدم سرمایه‌گذاری در اتریوم با وجود افزایش قیمت!

قیمت ETH به سمت یک مرز مقاومت کلیدی در حال حرکت است. با این حال تریدرهای حرفه‌ای تمایلی به افزایش سرمایه‌گذاری و بالا بردن اهرم‌های معاملاتی ندارند.

به گزارش سایت کوین تلگراف و در زمان نگارش این خبر قیمت ETH بیش از 20 درصد نسبت به ۲۲ فوریه افزایش یافته است. یک هفته پیش هر واحد ETH در حدود ۲۳۰۰ دلار ارزش‌گذاری می‌شد. با این وجود سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به خرید ETH محتاط هستند.

در حال حاضر مهم‌ترین مشکل شبکه اتریوم هزینه‌های بالای کارمزد تراکنش‌ها است. بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران هستند که این مشکلات حتی پس از ارتقای شبکه نیز حل نشود.

به عنوان مثال، میانگین کارمزد تراکنش 7 روزه شبکه همچنان بالای 18 دلار است. به علاوه ارزش سرمایه بلوکه شده در قراردادهای هوشمند شبکه (TVL) نسبت به 1 ژانویه 25 درصد کاهش یافته و به 111 میلیارد دلار رسیده است. اتریوم از اوایل ماه فوریه روندی نزولی را طی کرده است و همین موضوع سبب نگرانی سرمایه‌گذاران می‌شود.

traders are not optimistic about ETH

در حال حاضر سطح مقاومت 3100 دلاری در نمودار اتریوم قابل مشاهده است. قیمت بسته شدن کندل‌های روزانه نیز روی 2500 دلار است. بنابراین ارزش اتریوم باید حدود 14 درصد نسبت به سطح فعلی افزایش پیدا کند تا روند نزولی به اتمام برسد. در حال حاضر قیمت ETH حدود 2750 دلار است.

ترس در بازار اتریوم حکمرانی می‌کند

شاخص انحراف دلتای ۲۵ درصد یکی از معیارهای تشخیص روند بازار است. سطوح بین منفی 8 درصد و مثبت 8 درصد معمولاً خنثی تلقی می‌شوند. زمانی که نمودار بالا +8 قرار می‌گیرد، می‌توان دریافت که احساس ترس در بازار حکمفرما است. این شاخص با بررسی میزان سفارش‌های خرید و فروش اندازه‌گیری می‌شود.

traders are not optimistic about ETH

نمودار بالا نشان‌دهنده عقب‌نشینی معامله‌گران اتریوم از ۱۱ فوریه است. در آن بازه زمانی اتریوم نتوانست سطح مقاومتی ۳۲۰۰ دلاری را بشکند. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که تریدرهای برتر چه احساسی نسبت به آینده بازار دارند. به نظر می‌رسد نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران همچنان به روند روزهای آینده بازار امید چندانی ندارند.

با وجود افزایش 21.5 درصدی قیمت اتریوم از 24 فوریه، معامله‌گران کلان در پلتفرم‌های Binance، Huobi و OKX مدت‌زمان اهرم‌های خود را کاهش داده‌اند.

traders are not optimistic about ETH

در صرافی OKX نیز شاهد کاهش پیش‌بینی‌های صعودی از 2.15 به 1.58 در بازه زمانی 24 تا 28 فوریه بوده‌ایم. به طور متوسط، معامله‌گران برتر در چهار روز گذشته مدت‌زمان معاملات خود را 8 درصد کاهش داده‌اند.

معامله‌گران برتر ممکن است غافلگیر شوند

با توجه به شاخص‌های نموداری و داده‌های ذکر شده، به سختی می‌توان نسبت به صعود نمودار قیمت اتریوم امیدوار بود. داده‌های آماری نشان می‌دهد که معامله‌گران حرفه‌ای تمایلی به افزایش میزان سرمایه و بالا بردن اهرم در بازارهای فیوچرز ندارند.

با این حال نمی‌توان گفت همیشه تریدرهای حرفه‌ای درست عمل می‌کنند. اگر نمودار ETH/USD بتواند سطح مقاومتی ۳۱۰۰ دلار را بشکند، شاهد پیدایش یک روند صعودی و افزایش قیمت کوتاه‌مدت خواهیم بود. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد روند فعلی اتریوم چندان امیدوار‌کننده نیست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.