داده‌ها خبر از رشد بیشتر لونا می‌دهند!

لونا (LUNA) بلاکچینی است که برای راه اندازی استیبل کوین‌های الگوریتم دار استفاده می‌شود و حالا از نظر مقدار سرمایه قفل شده (TVL) جزو برترین پلتفرم‌های دیفای است. توکن LUNA در روزهای اخیر صعودهای بسیار خوبی را ثبت کرده است ولی در 48 ساعت گذشته قدرت حرکت آن بیشتر هم شده است. توکن LUNA با رشدی بیش از 40 درصدی، یکی از بهترین کوین‌های هفته گذشته بود.

به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز، این خبر که بنیاد لونا (LFG) یک ذخیره مبنی بر بیت کوین ایجاد کرده، خروجی بسیار خوبی برای قیمت این دارایی داشت. در واقع این اقدام یک لایه جدید از ثبات و امنیت را به استیبل کوین Terra USD می‌آورد. استیبل کوینی که در حال حاضر به خاطر نقدینگی کم در صرافی‌ها، نوسان نسبتاً زیادی دارد.

Terra USD یا UST یک استیبل کوین است که با یک الگوریتم به دلار آمریکا متصل شده است. این دارایی بر خلاف سایر کوین‌های متمرکز، فقط به شرکت Luna وابسته است. شیوه کار آن هم به این صورت است که اگر قیمت UST کاهش یافته و به زیر 1 دلار کشیده شود، UST با LUNA که فوراً ضرب می‌شود، تعویض می‌گردد و می‌توان آن را به قیمت 1 دلار فروخت که منجر به سود آربیتراژ برای معامله گران می‌شود. وقتی تقاضا برای UST افزایش می‌یابد هم برعکس این اتفاق می‌افتد، سوزاندن LUNA بیشتر به معنای قیمت بالاتر آن است چون موجودی کمتری وارد چرخه شبکه می‌شود.

LUNAUSDT

نمودار قیمت لونا

معرفی خزانه بیت کوین توسط Terra می‌تواند گام مهم بعدی در راستای کاهش نوسان استیبل کوین این اکوسیستم شود. دلیل آن هم کاهش همبستگی UST و بیت کوین است. این یعنی اگر معامله گران بخواهند کوین‌های خود را با دارایی‌های دیگر تعویض کنند، با این قابلیت جدید گزینه‌های بسیار زیادی در دسترس خواهند داشت.

قیمت LUNA در چند روز اخیر جهش‌های بسیار خوبی کرده است و در روز 26 فوریه 2022، با رشدی 13 درصدی نسبت به قیمت 24 ساعت قبل، در حوالی سطح 74.34 دلار معامله شد.

قیمت کنونی لونا دقیقاً زیر سطح 77.17 دلار قرار گرفته است که از روز 24 فوریه رشد بسیار خوبی داشته است. بنابراین باید کاملاً به این سطح توجه کنیم، زیرا در صورت رشد شدن از این سطح می‌توان مقدار بیشتری لونا خرید.

اگر به دنبال سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هستید، لونا همین حالا هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. نمودار قیمت این آلتکوین در چند روز اخیر به راحتی سطوح مقاومت مختلف را پشت سر گذاشته است و به همین خاطر متخصصین معتقدند که احتمال رسیدن قیمت آن به 90 درصد تا قبل از پایان فوریه بسیار بالا است.

با توجه به اینکه نمودار قیمت LUNA در حال حاضر در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته ولی احتمال نزولی شدن آن هنوز وجود دارد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، سرمایه گذاران باید به سطح 65 دلار توجه زیادی کنند، زیرا در صورت شکسته شدن آن، احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.