هجوم سرمایه به پروژه‌های دیفای کاردانو!

براساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم دیفای لاما (DeFiLIama)، به دنبال راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز ساندی سواپ (SundaeSwap) و افزایش روزافزون برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه کاردانو، این بلاکچین شاهد افزایش سریع و قابل‌توجه سرمایه‌گذاری کاربران در محصولات دیفای خود بوده است.

به گزارش سایت یوتودِی، داده‌های موجود نشان می‌دهند که از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ فوریه، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در شبکه کاردانو از حدود ۷۰ میلیون دلار به اوج تاریخی خود در ۱۲۹٫۵ میلیون دلار رسیده است.

پلتفرم غیرمتمرکز ساندی سواپ با بیش از ۱۱۵ میلیون دلار سرمایه قفل‌شده، اکثر سرمایه‌های قفل‌شده در شبکه کاردانو را در اختیار دارد. جایگاه دوم این فهرست هم به پلتفرم غیرمتمرکز میوزلی سواپ (MuesliSwap)، با ۲ میلیون دلار سرمایه قفل‌شده، تعلق می‌گیرد.

cardano-defi-projects

ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در شبکه بلاکچینی کاردانو.

البته لازم به ذکر است که در مقایسه با شبکه‌هایی مانند اتریوم یا حتی پولکادات، اکوسیستم کاردانو تنوع کمتری از لحاظ برنامه‌های غیرمتمرکز دارد و تقریباً ۱۰۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این شبکه، در پلتفرمی متمرکز شده که توسط توسعه‌دهندگان شبکه پشتیبانی می‌شود.

عملکرد ADA در بازار

با افزایش استفاده از شبکه کاردانو و بهبود جزئی بازار کریپتو، ارز دیجیتال ADA هم توانسته از پایین‌ترین سطح محلی خود جهش کند و حتی، به سطح مقاومتی ۱ دلار نزدیک شود. با این حال، کاردانو همچنان بیش از ۷۰ درصد با اوج قیمتی تاریخی خود فاصله دارد.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال ADA با قیمت ۰٫۸۸ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۰٫۳ درصد افت دارد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.