جنگ اکراین نهایتا به نفع بیت کوین می‌شود!

دولت اوکراین از کاربران توییتر خواست تا از غیرنظامیان و سربازان این کشور حمایت کنند. در هفته اول جنگ اوکراین و روسیه، دولت اوکراین پذیرش بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) را برای تامین مالی نظامیان و شهروندان این کشور آغاز کرد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، پس از تهدید روسیه به تصرف شهر کیف، دولت اوکراین از سازمان‌های بین‌المللی زیادی درخواست کمک کرد. حال حساب رسمی دولت این کشور در توییتر نیز از مردم دنیا درخواست ارسال کمک‌های مالی کرده است.

میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، سه آدرس کیف پول رمزارزی را به اشتراک گذاشت و از جامعه کریپتو خواست که کمک‌های خود را به این آدرس‌ها واریز کنند. آدرس‌های اعلام شده برای بیت کوین و اتریوم از طرف اکانت دولت و حساب معاون نخست‌وزیر یکسان بوده اما آدرس تتر اعلام شده از سوی نخست‌وزیر بر پایه استاندارد TRC20 است.

برخی از فعالان کریپتو از جمله ویتالیک بوترین در ابتدا به هک شدن حساب معاون نخست‌وزیر مشکوک شدند. چند ساعت بعد تومیکا تیلمان، دیپلمات آمریکایی، صحت این آدرس را تایید کرد. او اعلام کرد برای تایید این حساب با وزیر کشور اوکراین در ارتباط بوده است.

در جریان جنگ بین روسیه و اوکراین، پناهندگان غیرنظامی اعلام کردند که دسترسی آن‌ها به پس‌اندازهای فیات و کارت‌های اعتباری خود دچار مشکل شده است. سازمان ملل نیز گزارش داده است که تا 26 فوریه بیش از 150 هزار اوکراینی آواره شده‌اند. بسیاری از این آوارگان در کشورهای همسایه حضور دارند و نمی‌توانند از دارایی‌های فیات خود استفاده کنند.

در حالی که سردرگمی‌های زیادی پیرامون نحوه ارسال کمک و استفاده از پلتفرم‌ها برای ارسال ارز دیجیتال وجود داشت، بوترین یک پلتفرم خودگردان (DAO) را معرفی کرد. این پلتفرم روی خدمت‌رسانی به شهروندان اوکراینی تمرکز دارد.

پلتفرم UkraineDAO به رهبری نادیا تولوکونیکوا، با توسعه توکن‌های NFT پرچم اوکراین شروع به کار کرد. هدف این پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی و رمزارزی برای غیرنظامیان اوکراینی است.

در 24 فوریه، خبرگزاری Cointelegraph گزارش داد که وزارت دفاع اوکراین درخواست‌های متعددی از شهروندان سایر کشورها برای ارسال کمک‌های رمزارزی دریافت کرده است. سرعت، امنیت و ارزان بودن فرایندهای انتقال باعث شده تا رمزارزها گزینه مناسب برای حمایت از مردم جنگ‌زده اوکراین باشد.

به نظر می‌رسد کنترل و برداشت دارایی‌های آدرس‌های رمزارزی توسط دولت اوکراین انجام می‌شود. همچنین ارزهای دیجیتال واریز شده از طریق پلتفرم UkraineDAO توسط یک سازمان مردم‌نهاد مدیریت می‌شود.

به محض شروع جنگ روسیه و اوکراین، چهره‌های شناخته‌شده دنیای کریپتو تلاش‌های گسترده‌ای برای کمک به اوکراینی‌ها انجام دادند. سام بنکمن فرید، مدیر عامل FTX، یکی از اولین کسانی بود که کمک‌های رمزارزی خود را برای این کشور ارسال کرد. رهبران جامعه ارزهای دیجیتال نیز از وزارت دفاع اوکراین درخواست کرده‌اند تا مقرراتی برای پذیرش کمک‌های کریپتویی تنظیم کند.

این انتقال رمزارزها برای دولت اکراین در شرایطی که نقل و انتقالات بانکی یا مسدود است یا به سختی قابل انجام است، قدرت و آزادی رمزارزها را به جهانیان نشان می‌دهد. اینکه مردم آزادانه از هر کجای دنیا بدون دخالت دولت‌ها و سیستم بانکی می توانند بیت کوین و سایر رمزارزها را انتقال دهند و کسی قادر به مسدود کردن این مسیر نیست، می تواند باعث پذیرش بیشتر بیت کوین و رمزارزها در جهان شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.