عقب‌نشینی آمریکا به نفع بیت کوین تمام شد!

پس از آن که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رسما اعلام کرد تصمیمی برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد، بیت کوین روند صعودی شدیدی را آغاز کرد.

به گزارش وبسایت کریپتو پوتی‌تو، با توجه به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد حمله نظامی روسیه به اوکراین و موضع نه چندان سفت و سخت آمریکا، قیمت بیت کوین طی یک ساعت 2500 دلار افزایش یافت. اکنون ارزش BTC به سطح چند روز گذشته و قبل از شروع جنگ بازگشته است.

روز گذشته (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) پس از شروع حمله نیروهای روسی به زیرساخت‌های نظامی اوکراین، قیمت بیت کوین از 39000 دلار به 34500 دلار سقوط کرد. بر اثر این کاهش قیمت، بیش از 400 میلیون دلار خسارت به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تحمیل شد. ارزش کل بازار کریپتو نیز 200 میلیارد دلار کاهش یافت و به رقم 1.6 تریلیون دلار رسید.

امروز جو بایدن گفت که تجاوز روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد چهار بانک بزرگ روسیه از سوی ایالات متحده و متحدان غربی تحریم خواهند شد. او خاطرنشان کرد که بزودی توانایی روسیه برای انجام مبادلات تجارت با دلار، یورو، پوند و ین را محدود کرده و دسترسی آن‌ها به بازارهای جهانی را مختل خواهند کرد.

همچنین باید تضمین داد که نیروهای بیشتری را برای حمایت از گروه ناتو به آلمان اعزام کند. با این حال، او صراحتا بیان کرد هیچ نیرویی برای جنگ مستقیم و شرکت در درگیری‌ها علیه روسیه به اوکراین ارسال نخواهد شد.

نمودار بیت کوین بلافاصله پس از این سخنرانی واکنش امیدوارکننده‌ای نشان داد. قیمت BTC در عرض کمتر از دو ساعت از 36300 به 39000 دلار رسید.

اظهارات بایدن برای آمریکایی‌ها اطمینان‌بخش تلقی می‌شود. بسیاری از مردم این کشور و فعالان اقتصادی و سیاسی از وقوع جنگ جهانی سوم بیمناک بودند. نتایج نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد تنها 26 درصد از جمعیت آمریکا از حضور پررنگ و نظامی در این جنگ حمایت می‌کنند.

واکنش اولیه قیمت بیت‌کوین نسبت به شروع جنگ باعث شد تا عده‌ای این رمزارز را یک دارایی کم‌اعتبار و ناامن جلوه دهند. با این حال اما مدیر عامل CryptoQuant معتقد است این فرض صحیح نیست و قیمت بیت کوین هم‌اکنون به راحتی سطوح قبلی خود را باز‌پس‌گرفته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.