نیمه تاریک متاورس که نادیده گرفته شده را بشناسید

منتظر آمدن متاورس نباشید، چون در حال حاضر اینجاست و وجود دارد. به همین دلیل است که ما به تأثیر آن بر حریم خصوصی خود و اینکه چگونه تمرکز زدایی می تواند کمک کند نگاه می کنیم.

به گزارش سایت کوین تلگراف، برخلاف برخی از همتایانم در فضای فناوری، من متاورس را به عنوان دنیای مجازی که در آن کار می کنیم، معاشرت می کنیم و خرید می کنیم، نمی‌بینم. در عوض، من آن را نقطه‌ای از زمان می‌دانم که در سال 2020 و به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به این مرحله رسیده است؛ زمانی که دنیای دیجیتال به اندازه دنیای فیزیکی مهم شد. اما این نکته بدیهی است که دنیای فیزیکی همیشه برتر و ارجح بر دنیای دیجیتالی است.

اهمیت دنیای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود. بسیاری از جلسات کاری به صورت مجازی برگزار می‌گردد، مردم به دنبال خرید املاک مجازی هستند و کودکان با دوستان خود در Fortnite و Roblox وقت می‌گذرانند. همچنین تغییر نام فیس بوک به متا، نشان می‌دهد که هیچ بازگشتی به حالت قبل وجود ندارد، زیرا تعداد زیادی از مردم به مزایای یک دنیای دیجیتال پی برده‌اند.

همان‌طور که منابع دیجیتالی برای ما حیاتی‌تر و مهم‌تر می‌شوند، با یکدیگر به شدت مرتبط و هماهنگ نیز می‌شوند. اگرچه هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که همه چیز در یک حساب کاربری واحد، یکپارچه شود، اما می‌توانیم ببینیم که کارها بر اساس آنچه قبلاً اتفاق افتاده به کجا می‌روند؛ به‌ویژه زمانی که صحبت از استفاده از حساب‌های فیس‌بوک و گوگل به عنوان دروازه‌ای به پلتفرم‌های مختلف می‌شود.

بسیاری از نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی دیجیتال امروزی، مانند سرقت هویت، اطلاعات شخصی دزدیده‌شده و تبلیغات هدفمند را می‌توان در پیشرفتی که فیس‌بوک را به موفقیت رساند، مشاهده کرد؛ زیرا به افراد انگیزه کافی برای ثبت‌نام با نام واقعی خود می‌داد.

قبل از فیس‌بوک، بیشتر مردم از نام مستعار آنلاین استفاده می‌کردند و راحت نبودند که اطلاعات شخصی زیادی را به صورت آشکار به اشتراک بگذارند. آنها ناشناس بودند و در تالارهای گفتگوی جداگانه فعالیت می‌کردند. اکنون اکثر کاربران اینترنت، یک شخصیت آنلاین دارند که نحوه تعامل آنها در حوزه دیجیتال را نشان می دهد. پیامد مهمی که این موضوع دارد این است که با پیشرفته‌تر شدن این فناوری و دنیای متاورس، افراد را در برابر هک یا سوءاستفاده آسیب‌پذیر می‌کند.

هنگامی که بیشتر زندگی خود را به یک دنیای دیجیتالی تغییر می‌دهیم، تهدیدات ناشی از به خطر افتادن داده‌ها و ردیابی دقیق، از جمله موارد دیگر، بسیار شدیدتر می شود. تقریباً مانند این است که کل زندگی خود را در فضای ذخیره‌سازی آنلاین قرار دهید، جایی که همیشه در دسترس و آسیب‌پذیر در برابر عوامل مخرب است.

این تغییر، ما را برای آینده‌ای آماده می‌کند که در آن، هر کسی که وارد دنیای متاورس می‌شود، می‌تواند توسط افراد دیگر و حتی خدمات‌دهنده ها کنترل شود و به عنوان مثال اگر آن فرد، دستورات و مقررات را رعایت نکند از پلتفرم خارج می‌شود. در واقع، این فرد به یک طرد شده دیجیتال تبدیل می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.