فروش ماینر بیت کوین چقدر درآمد دارد؟

استخراج بیت کوین یک نگرانی مبرم برای بسیاری از نهادهای قانونی است. شرکت انویدیا گزارش مالی پاییز ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های استخراج ارزهای دیجیتال 77 درصد کاهش یافته و از 105 میلیون دلار در تابستان به 24 میلیون دلار در پاییز رسیده است.

Nvidia Crypto Mining Revenue Tumbled

به گزارش سایت بی‌این کریپتو، ابتدا بیان می‌کند که تاثیر حجم استخراج کریپتو بر تقاضای خرید GPU چندان قابل توجه نیست. با این حال در ادامه بیان می‌شود که درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های استخراج ارز دیجیتال در پاییز ۲۰۲۱ حدود 24 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که درآمد انویدیا از فروش پردازنده‌های ماینینگ در تابستان حدود 105 میلیون دلار بوده است. کل درآمد این بخش مالی نیز حدود 550 میلیون دلار بوده است.

از دیگر نکات برجسته این گزارش مالی می‌توان به درآمد سه ماهه 7.64 میلیارد دلاری اشاره کرد که 53 درصد بیشتر از سال گذشته است و یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. درآمد سال مالی این شرکت نیز با 61 درصد رشد به 26.91 میلیارد دلار رسیده است. جنسن هوانگ، یکی از مدیران شرکت انویدیا اعلام کرد که محصولات، برنامه‌ها و شرکای جدیدی به زودی معرفی خواهند شد.

با وجود روند نزولی ۱۲ ماه اخیر، همیشه تقاضای زیادی برای خرید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا جهت استخراج ارزهای دیجیتال وجود داشته است. این شرکت برای کمک به صنعت ماینینگ، کارت‌های گرافیکی مخصوص کریپتو تولید کرده است. از طرفی در ماه می ۲۰۲۱ انویدیا جهت جلوگیری از استفاده غیرقانونی از برخی محصولات، هش ریت بسیاری از پردازنده‌ها را کاهش داده است.

اثبات سهام باعث کاهش تقاضا برای خرید GPU می‌شود؟

صنعت کریپتوکارنسی مدت‌هاست که به سمت استفاده از سایر پروتکل‌های اجماع حرکت می‌کند. اثبات کار الگویی دموکراتیک نیست. کاربران برای مشارکت در این الگو باید سرمایه اولیه قابل توجهی داشته باشند. همچنین الگوی اثبات کار سبب افزایش مصرف برق و نگرانی نهادهای قانونی و اجتماعی شده است. اثبات سهام و سایر الگوریتم‌ها طراحی شده‌اند تا این معضلات را کاهش دهند.

برق مصرف شده برای استخراج بیت کوین یکی از اصلی‌ترین دلایل مطرح شده توسط قانون‌گذاران و منتقدان ارز دیجیتال برای مخالفت با کریپتو است. بسیاری از سیاستمداران اروپایی طرح‌های ممنوعیت مشارکت در فرایند اثبات کار را برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی پیشنهاد کرده‌اند. دولت کوزوو نیز استخراج کریپتو را به طور کلی ممنوع اعلام کرده است.

اقداماتی زیادی از سوی گروه‌ها مختلف برای کاهش این مشکل و رفع نگرانی‌ها در حال انجام است. یکی از این گروه‌ها شورای استخراج بیت کوین بوده که هدف آن تلاش برای یافتن راه‌حل‌های استفاده از انرژی‌های پایدار برای صنعت ماینینگ است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.