کلاهبرداری از سلبریتی‌ها به نام ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در پاسخ به اسکرین‌شات یک کلاهبرداری اهدای کریپتو که توسط بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج کوین به اشتراک گذاشته شده بود، بار دیگر از گسترش اسپم‌های ارزهای دیجیتال در توییتر شکایت کرد.

کلاهبرداری از سلبریتی‌ها به نام ایلان ماسک

این میلیاردر در ادامه اشاره کرد که غول رسانه‌های اجتماعی توییتر برای مدت طولانی در تلاش برای رفع این مشکل بوده است. پاول گراهام، سرمایه‌دار ریسک‌پذیر، در این باره ادعا می‌کند که تشخیص اسپم برای توییتر بسیار دشوار است.

به گزارش وب سایت یو تودی، ماسک مدت‌هاست که با کلاهبرداران ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کند. در سال ۲۰۱۸، قبل از اینکه مدیرعامل تسلا به یکی از اعضای جامعه کریپتو تبدیل شود، او توجه‌ها را به سمت اسپم بات‌های (spambots) اتریوم جلب کرد.

در این نوع کلاهبرداری‌ها، مجرمان معمولاً قول می‌دهند که مبلغ اولیه پولی را که برای آنها ارسال می‌شود، دو برابر کنند. اکتبر سال گذشته، این میلیاردر معروف با پیشنهاد دادن معامله‌ای بسیار کم سود به کلاهبرداران، آنها و وعده‌هایشان را به سخره گرفت.

کلاهبرداری از سلبریتی‌ها به نام ایلان ماسک

در جولای سال ۲۰۲۰، ماسک، بیل گیتس، کیم کارداشیان و چند شخصیت‌ برجسته دیگر، در بزرگترین هک تاریخ توییتر، هدف کلاهبرداران بیت کوین قرار گرفتند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون تجارت فدرال، در سال گذشته کلاهبرداران ارز دیجیتال با جعل هویت ماسک توانستند تقریباً ۲ میلیون دلار به دست آورند.

توییتر تنها رسانه اجتماعی نیست که با کلاهبرداران ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم می‌کند. جاعلان هویت ماسک را می‌توان در فیسبوک و اینستاگرام نیز یافت. کانال‌های محبوب یوتیوب نیز برای پخش زنده کمپین‌های اهدای رایگان بیت کوین که در واقع کلاهبرداری هستند، اغلب به خطر می‌افتند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.