حواستان به ریپل باشد!

قیمت XRP پس از کاهش بیش از 70 درصدی حالا روندی صعودی در پیش گرفته است اما پیش‌بینی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

چرا میانگین متحرک 50 هفته‌ای نمودار XRP/USD مهم است؟

به گزارش سایت کوین تلگراف، 13 فوریه، نمودار XRP/USD به 0.916 دلار رسید که بالاتر از میانگین متحرک 50 هفته‌ای (خط قرمز) در سطح 0.833 دلار بود. در نتیجه زمینه برای حرکت صعودی قوی‌تر به وجود آمد. حرکتی که بیشتر به خاطر هیجان‌های ناشی از افزایش قیمت بود.

Can XRP price reach $1 again

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، نمودار قیمت ریپل نوسان‌های زیادی داشت. در آوریل ۲۰۲۱ قیمت XRP با ۸۲۰ درصد افزایش نسبت به ژوئن ۲۰۲۰، توانست سطح ۱.۹۸ دلار را به دست آورد و از شاخص EMA 50 به عنوان یک سطح حمایتی بهره بگیرد.

در طول روند‌های نزولی بین سال‌های 2018 تا 2020، میانگین متحرک 50 هفته‌ای XRP در چندین موقعیت به عنوان یک سطح مقاومتی قوی عمل کرده است. این موضوع نشان‌دهنده توانایی سطوح مقاومت در برابر فشارهای ناشی از هیجان‌های افزایش قیمت است. این روزها نیز شاهد چنین روندی هستیم.

آیا XRP می‌تواند سطح 1 دلار را دوباره پس بگیرد؟

اگر ریپل می‌خواهد سطح یک دلار را پس بگیرد باید بالاتر از میانگین متحرک 50 هفته‌ای به پایداری برسد. دو سطح مقاومتی بین قیمت فعلی و نقطه مورد نظر وجود دارد. اولین سطح مقاومت، خط روند شیب‌داری است که از آوریل 2021 صعود نمودار قیمت ریپل را محدود کرده است.

Can XRP price reach $1 again

مرز دوم سطح اصلاحی 0.382 فیبوناچی است که بین پایین سطوح 2.70 دلار و 0.10 دلار ترسیم شده است. به نظر نمی‌رسد ریپل در سطح 1 دلار بتواند پایدار شود اما ممکن است فرصت‌هایی را برای تریدها جهت کسب سود موقت ایجاد کند.

تحرکات خرس‌ها

در صورتی که نمودار نتواند حضور پایداری بالاتر از 50 EMA داشته باشد، احتمال سقوط قیمت تا 0.54 دلار و نزدیک شدن به میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (خط آبی) وجود دارد.

Can XRP price reach $1 again

این اتفاق خطر به دام افتادن نمودار بین دو سطح میانگین متحرک 50 هفته‌ای (سطح مقاومت) و میانگین متحرک 200 هفته‌ای (سطح حمایت) را افزایش می‌دهد. نتیجه این اتفاق کاهش قیمت ریپل خواهد بود. سناریو ادامه یافتن روند نزولی نمودار ریپل با مقایسه روند طی شده بین ژوئن 2018 تا ژوئن 2019 محتمل به نظر می‌رسد.

بالاترین رکورد قیمت ریپل حدود ۳.۵۵ دلار بوده که در ژانویه ۲۰۱۸ ثبت شده است. کمی بعد قیمت به زیر EMA 50 سقوط کرد و توسط سطح EMA 200 حمایت شد. سقوط RSI نیز در نزدیکی 37 متوقف شد. در صورت رسیدن RSI به ۳۰ می‌توان دریافت که قیمت واقعی دارایی بیش ارزش معاملاتی فعلی است.

Can XRP price reach $1 again

ژوئن ۲۰۱۹، در حالی که RSI بالاتر از 37 بود اما قیمت به زیر سطح حمایت میانگین متحرک 200 هفته‌ای رسید. در نتیجه تا مارس ۲۰۲۰ کاهش قیمت ادامه یافت و ارزش XRP تا 0.10 دلار هم سقوط کرد. حال باید دید دوباره اتفاقات سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تکرار می‌شود یا ریپل می‌تواند از سطوح اصلاحی فیبوناچی عبور کرده و برای افزایش قیمت آماده شود

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.