قانون بیت کوین السالوادور: درک جایگزین های مداخله دولت

به گزارش رمزارز آنلاین، سال گذشته، السالوادور به عنوان اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد. این اقدام هم در داخل و هم در خارج از کشور بحث برانگیز است، به دلیل پتانسیل آن برای ارائه خدمات مالی به بخش بزرگی از جمعیت بدون بانک السالوادور و به دلیل اجرای از بالا به پایین مورد انتقاد قرار گرفته است. این امر باعث ایجاد حس عدم اطمینان شده و باعث شده برخی از ساکنان سالوادور احساس کنند که حق انتخاب ندارند، علیرغم اینکه مکان‌هایی مانند ال زونته از قبل بیت کوین (BTC) را به عنوان پرداخت از طریق پیشرفت‌های ارگانیک که قبل از قانون پیش از آن است، پذیرفته‌اند.

در حالی که این تصمیم ممکن است توسط دولت گرفته شده باشد، خدمات مالی را به بخش های جدیدی از جمعیت ارائه می دهد. با این حال، همه دولت‌ها علاقه‌ای به اعلام بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز قانونی ندارند، و ما را به بررسی یک سوال جدید می‌اندازد: چگونه می‌توانیم پذیرش کریپتو را در بازارهای نوظهور مانند السالوادور بدون دخالت دولت‌ها تشویق کنیم؟

بانکداری افراد بدون بانک در آمریکای لاتین

در آگوست 2021، بانک جهانی گزارش داد که تقریباً نیمی از جمعیت آمریکای لاتین و کارائیب (LAC) فاقد بانک هستند، به این معنی که آنها به حساب بانکی یا سایر خدمات مالی دسترسی ندارند. این افراد غیربانکی هزینه نگهداری حساب، دوری از موسسات مالی، نداشتن مدارک لازم و عدم اعتماد را از جمله شایع ترین دلایل عدم بانک اعلام کردند.

583e4502-a891-4811-9f4f-e02e76265dac.png

بدون بانک بودن چالش‌های عمده‌ای را ایجاد می‌کند و دریافت ایمن پرداخت‌ها، پس‌انداز پول، انتقال وجه به خارج از جامعه یا دسترسی به اعتبار و امتیازات اعتباری‌شان را برای افراد دشوار می‌کند. به طور خلاصه، بدون بانک بودن می‌تواند انجام معاملات مالی روزانه را که بسیاری از ما بدیهی می‌دانیم، برای افراد تقریباً غیرممکن کند.

ارزهای دیجیتال با کمک به افراد برای دسترسی به خدمات مالی آنلاین مانند برنامه‌های پس‌انداز، پلتفرم‌های وام و حتی راه‌حل‌های بیمه خرد از دستگاه‌های تلفن همراه خود با موانع بسیار کمتر و با هزینه‌های کمتری نسبت به تقاضای مؤسسات مالی سنتی، در حال تغییر هستند. این سه ویژگی ارزهای دیجیتال – دسترسی، مقرون به صرفه بودن و ناشناس بودن – است که بیت کوین را به گزینه ای جذاب برای بانکداری بدون بانک در کشورهایی مانند السالوادور تبدیل می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.