روسیه ارزهای دیجیتال را به رسمیت خواهد شناخت

فکت کوینز: بر اساس اعلامیه روز سه شنبه، دولت و بانک مرکزی روسیه در رابطه با نحوه قانون گذاری ارزهای دیجیتال به توافق رسیده‌اند و قرار است آنها را به نحوی به رسمیت بشناسند.

دولت و بانک مرکزی روسیه اکنون در حال کار بر روی پیش نویس قانونی هستند که ارزهای دیجیتال را به جای دارایی‌های مالی دیجیتال، به عنوان نوعی ارز تعریف می‌کند و قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه ارائه شود.

بر اساس این قانون، استفاده از ارزهای دیجیتال تنها در بخش‌های قانونی و با احراز هویت کامل از طریق سیستم‌های بانکی و یا واسطه‌های مجاز امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس گزارش روزنامه کومرسانت روسیه، تراکنش‌های بیت کوین و داشتن ارز دیجیتال در روسیه ممنوع نخواهد شد. با این حال این تراکنش‌ها بایستی از طریق بانک و یا صرافی‌های همتا به همتای دارای مجوز در این کشور انجام پذیرد.

این گزارش خاطرنشان کرد که تراکنش‌های ارز دیجیتال با ارزش بیش از ۶۰۰۰۰۰ روبل معادل با ۸۰۰۰ دلار بایستی حتما به دولت اعلام شوند و در غیر این صورت مجرمانه تلقی خواهند شد. علاوه بر این، افرادی که به صورت غیرقانونی ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداختی می‌پذیرند نیز جریمه خواهند شد.

این خبر پس از ماه‌ها گمانه‌زنی در رابطه با نحوه برخورد دولت روسیه با ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. در حالی که هنوز مشخص نیست این تصمیم چه معنایی برای مشاغل و شهروندان روسیه خواهد داشت، به نظر می‌رسد این کشور به آرامی به سمت صنعت کریپتو و پذیرش آن در حرکت است.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT های CryptoPunks v1 از بازار اوپن سی حذف شد

در ماه ژانویه، بانک روسیه در گزارشی در رابطه با ماهیت سوداگرانه این صنعت هشدار داد و خواستار ممنوعیت سراسری رمزارزها شد. این بانک همچنین از شرکت‌های مالی خواست تا تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها را تسهیل نکنند. با این حال این پیشنهاد با مخالفت وزارت دارایی روسیه مواجه شد.

چند روز پس از گزارش بانک مرکزی و درخواست آن برای ممنوعیت کامل صنعت ارز دیجیتال، ایوان چبسکوف، یکی از مقامات وزارت دارایی روسیه گفت که به جای ممنوعیت کامل، بایستی این صنعت قانون‌گذاری شود. وی خاطرنشان کرد ممنوعیت کامل این صنعت منجر به عقب افتادن روسیه از فناوری روز خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.