جزئیات تصمیم بایدن در مورد رمزارزها فاش شد!

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، بیانیه مربوط به فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد دارایی‌های دیجیتال را به اشتباه یک روز زودتر منتشر کرد و باعث شد جزئیات این فرمان فاش شود. اگرچه این بیانیه یلن به سرعت حذف شد، اما در آرشیو وب ثبت شده است.

به گزارش سایت کوین تلگراف، کاخ سفید از ماه ژانویه در حال کار بر روی یک فرمان اجرایی در مورد دارایی‌های دیجیتالی است که به گفته یک منبع ناشناس، قرار است به «انسجام بخشیدن به آنچه که دولت در تلاش است در این فضا انجام دهد» کمک کند.

طبق گزارش‌ها، این بیانیه یلن اطلاعات اولیه درباره جزئیات فرمان اجرایی بایدن را که قرار است به زودی منتشر شود، به اشتراک می‌گذارد. بر اساس این بیانیه، این فرمان خواستار «رویکردی هماهنگ و جامع برای سیاست‌های دارایی‌های دیجیتال» بوده و ضمن تلاش برای حمایت از نوآوری‌ها، به ریسک‌های این صنعت می‌پردازد.

در بیانیه یلن آمده است که این فرمان اجرایی می‌تواند «مزایای قابل‌توجهی برای ملت، مشتریان و کسب و کارها داشته باشد.» در این فرمان همچنین خطرات مربوط به تامین مالی غیرقانونی، حمایت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و جلوگیری از تهدید سیستم‌های مالی و به طور گسترده‌تر، اقتصاد، بررسی شده است.

در ادامه بیانیه، یلن همچنین گام بعدی را که وزارت خزانه‌داری قرار است در یادگیری و درک دارایی‌های دیجیتال و نحوه تنظیم آنها در چارچوب پارامترهای فرمان اجرایی بردارد، تشریح کرده است. برای این منظور و کمک به خزانه‌داری، سایر آژانس‌ها هم برای تهیه گزارشی درباره «آینده پول و سیستم‌های پرداخت» همکاری خواهند کرد.

وزارت خزانه‎داری همچنین یک شورای نظارت بر ثبات مالی را تشکیل خواهد داد تا مشخص کند که آیا «تدابیر مناسب» اتخاذ شده است یا خیر. در این بیانیه همچنین آمده است که فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا پیامدهای جهانی خواهد داشت، چون این کشور با هدف ارتقای استانداردهای قوی و عادلانه، قرار است با شرکای بین‌المللی خود هم همکاری کند.

یلن همچنین گفته که خزانه‌داری به همکاری با سرمایه‌گذاران و کارشناسان مختلف ادامه خواهد داد:

خزانه‌داری برای ارتقای یک سیستم مالی عادلانه‌تر، فراگیرتر و کارآمدتر تلاش خواهد کرد، در حالی که به طور مداوم برای مقابله با تامین مالی غیرقانونی و جلوگیری از خطرات برای ثبات مالی و امنیت ملی کار می‌کند.

تاکنون واکنش‌های متفاوتی از سوی اعضای جامعه کریپتو به این بیانیه صورت گرفته است. ایوان ون نس (Evan Van Ness)، بنیان‌گذار Week In Ethereum، این بیانیه را یک هیچ برگر (nothingburger) خواند (استعاره‌ای برای امری بی‌نتیجه و ناموجه و بدون سرانجام). در حالی که، آرون مک‌دونالد (Aaron McDonald)، بنیانگذار Altered State Machine، اظهارات شدیدتری را در مورد این بیانیه به اشتراک گذاشت. او در توییتی نوشت، دیدگاه‌های یلن نشان می‌دهد که او به دنبال راهی است تا «اطمینان حاصل کنیم که قوی‌ترین سلاح را در ارتش خود داریم: دلار به عنوان ارز جهانی.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.