صرافی جدید کاردانو چه ماموریتی دارد؟

صرافی غیر متمرکز مستقر در کاردانو Minswap طی یک پست در وبلاگ خود، اعلام کرد که یک دور حسابرسی امنیتی داخلی را با همکاری آزمایشگاه نرم افزار Tweag تکمیل کرده است و طی آن روی توسعه Haskell تمرکز کرده است.

به گزارش وبسایت یو تودِی، حسابرسی‌های قرارداد هوشمند معمولاً امکان شناسایی و حذف مشکلات نرم افزاری را فراهم می‌کنند. حسابرسی اجرا شده توسط Tweag، بعد از بررسی مسائل مختلف منجر به تشخیص 13 آسیب پذیری از جمله ضرب اشتباه، سیستم dust collection اشتباه، حملات DDoS و… شد.

البته این تیم در آینده نزدیک یک گزارش کامل را منتشر و همه مشکلات شناسایی شده را پوشش خواهد داد. Minswap اولین صرافی غیر متمرکز چند بلاکچینی بر بستر شبکه کاردانو است که در اواخر ژانویه امسال، شبکه آزمایشی عمومی خود به نام “The Laminar Flight Test mission” را راه اندازی کرده است.

در اوایل سپتامبر سال گذشته، Minswap اولین اپلیکیشن مالی غیر متمرکزی لقب گرفت که در شبکه آزمایشی عمومی کاردانو شروع به کار کرده است، زیرا دو هفته قبل از شروع به کار قراردادهای هوشمند در شبکه اصلی راه اندازی شد. اما این اپلیکیشن به سرعت انتقاد کاربران را برانگیخت، زیرا به دلیل مشکلات به نام “Concurrency” کاربران در هنگام سواپ توکن‌ها با مشکلات عدیده ای روبرو شدند. این باعث ایجاد انتقادات شدیدی علیه کارایی شبکه کاردانویی شد که از مدل حسابرسی خروجی تراکنش مصرف نشده (EUTXO) استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که Minswap تنها صرافی غیر متمرکز مستقر در بلاکچین کاردانو نیست. طبق گزارش خبرگزاری U.Today، صرافی SundaeSwap هم بعد از اعلام تکمیل مرحله حسابرسی امنیتی خود با همکاری Runtime در اواخر دسامبر سال گذشته، در اواخر ژانویه نیز نسخه بتای خود را در شبکه اصلی کاردانو راه اندازی کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.