سرمایه‌گذاری در طلا یا رمزارز؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اِی‌اِم‌سی (AMC)، بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای جهان که از ماه نوامبر بیت کوین را برای پرداخت هزینه‌های بلیط پذیرفته و اخیراً هم شروع به پذیرش میم کوین‌های محبوب دوج کوین و شیبا اینو کرده است، به جای خرید بیت کوین یا سایر رمزارزها و اضافه کردن کریپتو به ترازنامه خود، به دنبال خرید یک معدن طلا-نقره است.

به گزارش سایت یوتودِی، این غول صنعت سینما ۲۲ درصد از سهام هایکرافت ماینینگ هولدینگ (Hycroft Mining Holding) را که مالک معدن مذکور است، خریداری کرده است. علاوه بر این، زمینی به مساحت ۷۱ هزار هکتار از معدن طلا و نقره این شرکت در ایالت نوادا نیز توسط اِی‌اِم‌سی خریداری شده است. به گزارش اِی‌اِم‌سی، این معدن ۱۵ میلیون اونس ذخایر طلا و ۶۰۰ میلیون اونس ذخایر نقره دارد.

میزان سرمایه‌ای که اِی‌اِم‌سی برای این سرمایه‌گذاری در نظر گرفته، ۲۷٫۹ میلیون دلار پول نقد است. به گفته آدام آرون، رئیس اِی‌اِم‌سی، این شرکت اکنون با مشکلات نقدینگی مواجه است و این سرمایه‌گذاری به هر دو طرف معامله کمک خواهد کرد.

توییت کنایه‌آمیز پیتر شیف

پیتر شیف، طرفدار دوآتشه طلا و منتقد سرسخت بیت کوین، مطالبی را در مورد امتناع اِی‌اِم‌سی از خرید بیت‌ کوین و تمایل این شرکت برای سرمایه‌گذاری در طلا، در توییتر به اشتراک گذاشته است.

او تاکید می‌کند که مدیران اِی‌اِم‌سی با فروش سهام خود به سرمایه‌گذاران کریپتو از آنها پول جمع‌آوری کرده‌اند، اما از این سرمایه برای خرید سهام شرکت استخراج طلا و خرید معدن خود استفاده می‌کنند.

سقوط قیمت طلا

در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش دلاری طلا حدود ۱٫۸۴ درصد کاهش یافت. در این میان، پیتر شیف در توییتی می‌گوید که طلا در انتظار افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره توسط بانک فدرال رزرو در حال کاهش است. او معتقد است که پس از پایان افزایش نرخ، طلا شروع به افزایش خواهد کرد.

پیتر شیف همچنین سناریویی را پیشنهاد کرده که می‌تواند به رشد قیمت بیت کوین کمک کند. بخشی از این سناریو، آن است که فدرال رزرو نرخ بهره را تا این حد بالا نبرد و ارزش طلا پایین بیاید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.