بدبیاری بیت کوین تمامی ندارد!

بیت کوین ساعات پیش ریزشی شدید را تجربه کرد و بازار سهام آمریکا هم متحمل ضررهای سنگینی شد زیرا معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو امسال 7 مرتبه نرخ بهره را افزایش دهد و چرخه سیاست انقباضی هم با شدتی بیشتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد، افزایش یابد.

به گزارش سایت کوین دسک، با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان امروز در نوبت معاملاتی اروپا ریزشی 3 درصدی را ثبت کرد و به سطح 38300 دلار رسید. این در حالی است که بنابر داده‌های CoinDesk قیمت این کوین در اواخر روز دوشنبه به 40,000 دلار هم رسیده بود.

از طرفی شاخص Nasdaq 100 هم امروز ریزشی 0.5 درصدی را ثبت کرد که ادامه خطر گریزی معامله‌گران را نشان می‌دهد. در روز دوشنبه، این شاخص ریزشی 2 درصدی را ثبت کرده بود و باعث ریزش S&P 500 و داوجونز شد، زیرا سرمایه‌گذاران سرمایه خود را از سهام رو به رشد به سمت سهام با ارزش روانه کردند.

این افزایش سیاست انقباضی با پیش‌بینی تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری Goldman Sachs همخوانی دارد. این بانک چندی پیش مدعی شده بود که آینده کوتاه مدت برای دارایی‌های پر ریسکی مثل بیت کوین نامناسب است، زیرا معامله‌گران انتظار دارند که نرخ بهره در نیمه دوم سال 2023 به 2.57 درصد برسد و بنابر گزارش رویترز، در یک هفته 50 پوینت و امسال 100 پوینت رشد کند.

مارک چندلر (Mark Chandler) استراتژیست ارشد بازار در Bannockburn Global Forex گفت که احتمالاً فدرال رزرو پیش‌بینی خود برای حداکثر نرخ بهره را از 2.5 درصد دسامبر به 3 درصد افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود که فدرال رزرو در روز چهارشنبه خبر شروع چرخه سیاست انقباضی خود را با افزایش 25 پوینتی نرخ واحد اعلام کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.