دلیل صعود و نزول‌های پیاپی بیت کوین چیست؟

مدتی است که بیت کوین و به‌ دنبال آن بازار رمزارزها در حال ریزش است. گاو‌ها (Bull) یا همان خریداران، عملا در چند ماه گذشته نتوانسته‌اند حرکتی مفیدی انجام دهند و بازار کاملا در اختیار خرس‌ها (Bear) یا همان فروشندگان بوده است.

به گزارش سایت یو تودِی، جیک گوردون (Jake Gordon) تحلیلگر گروه سرمایه‌گذاری Bespoke عنوان کرده است که بیت کوین همچنان در زیر میانگین متحرک 200 روزه خود قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود که قدرت خریداران بازار بسیار کم باشد.

به طور معمول هر وقت که بیت کوین برای مدت نسبتا طولانی زیر یک میانگین متحرک (Moving Average) مانده است، توانسته تا برگشت خوبی را داشته باشد و این مسئله برای وضعیت فعلی بیت کوین نیز صدق می‌کند.

در حال حاضر نیز بیت کوین حدود 75 روز در زیر میانگین متحرک 200 روزه حرکت داشته است و این مسئله می‌تواند موجب یک برگشت سریع قیمتی شود.

بنابراین می‌توان گفت که بیت کوین در زیر میانگین‌های متحرک ساده 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه قرار دارد و این مسئه یعنی این‌که بیت کوین در محدوده بیش‌ فروش (OverSold) قرار دارد.

با توجه به این وضعیت و براساس تحلیل‌های منتشر شده از سوی تحلیل‌گران بزرگ، انتظار می‌رود تا یک حرکت سریع و قدرتمند به سمت بالا را ببینیم.

مقاومت فعلی بیت کوین که بسیار نیز مهم است 40 هزار دلار است و در صورت شکست این مقاومت، هدف بعدی بیت کوین محدوده 45 هزار دلار خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.