توصیه معامله‌گر افسانه‌ای به نسل جوان!

پس از یک رالی صعودی کوتاه، بیت کوین بار دیگر در عبور از مقاومت ۴۰ هزار دلار شکست خورد. به نظر می‌رسد فشار فروش مداوم، عدم اطمینان در مورد وضعیت جهانی و همچنین، تغییر سیاست پولی بانک‌های مرکزی، همگی تأثیر منفی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته‌اند.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۳۹،۰۸۳ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۰٫۳۵ درصد افت دارد.

به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز، در این میان، پیتر برانت، معامله‌گر افسانه‌ای، اخیرا چند توصیه‌ برای نسل Z (جوان) ارائه کرده و در مورد اهمیت پس‌انداز ماهانه در بیت ‌کوین و سهام شرکت‌ها صحبت کرده است. با توجه به این‌که جهان وارد دوره‌ای از عدم اطمینان بیشتر می‌شود، پیام اصلی برانت به نسل‌ جوان فقط این است که «هولد» کنند.

با دهه‌ها تجربه در حوزه تجارت در سیستم مالی قدیمی، برانت به نسل جوان توصیه می‌کند که یک شغل خوب داشته باشند، صرفه‌جو باشند، در زمینه‌ای مدرک بگیرند که فرصت شغلی برایش فراهم باشد و در بازار فعال بمانند.

برانت معتقد است شرایط کنونی بازار می‌تواند برای معامله‌گران جدید بیت‌ کوین یا کریپتو نامطلوب باشد؛ چون قیمت رمزارز برتر از ابتدای سال ۲۰۲۲ بدون جهت مشخصی در حال حرکت است، بنابراین، سایر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در حال حاضر مطلوب‌تر باشند. در همین راستا، برانت می‌گوید که بین سهام باکیفیت (و با سودآوری بالا) و ارز دیجیتال، او سهام باکیفیت را ترجیح می‌دهد.

واکنش بیت کوین به عوامل کلان

به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین تحت تأثیر رویدادهای کاخ سفید قرار دارد. اخیرا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی مربوط به ارزهای دیجیتال را امضا کرد. به گفته یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار رمزارزها، حرکت صعودی هفته گذشته هم به همین دلیل بوده است. هاسگاوا می‌گوید:

بیانیه وزارت خزانه‌داری به فرمان اجرایی به طور موقت روز چهارشنبه فاش شده بود که معلوم شد یک افشاگری مثبت برای صنعت کریپتو بود و قیمت بیت کوین را از ۳۹ هزار دلار به حدود ۴۳ هزار دلار رساند، اما امضای رئیس جمهور سفارش‌های فروش را به دنبال داشت، گویی معامله‌گران کوتاه مدت منتظر آن لحظه بودند.

در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده همچنان به روند صعودی خود ادامه می‎دهد. هاسگاوا می‌گوید:

افزایش تورم و قیمت‌ بالای کالاها، انتظارات تورمی را بالا می‌برد، در حالی که بازده واقعی اوراق خزانه را پایین می‌آورد، که احتمالاً یکی از دلایلی است که بیت ‌کوین حرکت در یک محدوده خاص را حفظ کرده است.

قیمت بیت کوین همچنان تحت تأثیر عملکرد بازار سهام خواهد بود و می‌تواند از آتش‌بس روسیه و اوکراین سود ببرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.